fbpx

Alison Ivašić: Pratim trendove kako bih bila u toku, ali u svome radu ne podliježem njima

Alison Ivašić: Pratim trendove kako bih bila u toku, ali u svome radu ne podliježem njima

Alison Ivašić studentica je druge godine diplomskog studija Tekstilno tehnološkog fakulteta u Zagrebu. Svojim završnim radom – haljinom s 3D elementima, oduševila je kako istarsku sredinu iz koje potječe, tako i zagrebačku u kojoj boravi. O svojim kreativnim počecima, studiju, realiziranim projektima (haljini s 3D dijelovima, sudjelovanju na Izložbi hrvatskog dizajna 19/20.), ali i onima koji slijede, simpatična Alison ispričala nam je u razgovoru koji slijedi.

FOTO: Alison Ivašić, Modul

Bili mi toga svjesni ili ne, moda je jedan od najčešćih oblika kreativnog izražavanja u svakodnevnom životu gotovo svakog čovjeka. Kako to da si odabrala baš modni dizajn kao svoje profesionalno usmjerenje i kada si se počela zanimati za modu?

Moda me zanimala od malih nogu. Sjećam se da sam mami uvijek govorila kako želim biti dizajnerica kada odrastem. Kada je došlo vrijeme za odabir fakulteta, moj je prvi izbor bio arhitektura, no kako nisam uspjela upasti na prvi izbor, odluka je pala na modni dizajn iz razloga što se i u modnom dizajnu i u arhitekturi stvaraju prostor i volumen iz ravnih dvodimenzionalnih ploha, zahtijevaju dobru konstrukciju i modeliranje kako bi mogli realizirati objekt koji smo zamislili. Doduše, razlikuju se u mnogim segmentima, ali imaju nekoliko dodirnih točaka.

Kako bi opisala svoj modni izričaj u svojim radovima, a kako u odjeći koju svakodnevno nosiš? Razlikuju li se drastično ili se pak povodiš jednakim principima?

Mogu reći da se povodim jednakim principima, posebice u projektima s diplomskog studija. Često se radi o minimalističkom i monokromnom pristupu pri dizajniranju i odijevanju s pomacima u konstrukcijskom smislu. U zadnje vrijeme rješavam se svih nepotrebnih stvari i svodim radove i osobni stil na minimum i funkcionalnost. Manje je uvijek više.

FOTO: Alison Ivašić, Modul

Tvoj završni rad – haljina s 3D elementima nije nešto što se svakodnevno viđa. Kako si došla na tu ideju i kako je tekao proces izrade?

3D printanje je kod nas još uvijek relativno novo i htjela sam se okušati u nečemu što nikad prije nisam niti se netko na fakultetu okušao u tome. Zaintrigirao me upravo odnos između mode i arhitekture, odnosno htjela sam nekako povezati te dvije discipline i istražiti njihovu poveznicu koja je
još veća s današnjim razvojem znanosti i tehnologije. Stoga se 3D printanje pokazalo kao idealan izbor za daljnje istraživanje i razradu. Proces izrade se odvijao u nekoliko faza; započeo je sa skicom, zatim je slijedila konstrukcija modela haljine, modeliranje, krojenje i na kraju šivanje. 3D elementi su dizajnirani u Rhino 3D programu, zatim tiskani u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu i ručno aplicirani na haljinu.

Vidiš li budućnost modnog dizajna u 3D printanju?

Svakako. Sve je više modnih dizajnera počelo koristiti 3D printanje u svome radu; od pomoćnih elemenata u konstruiranju odjevnog predmeta, aplikacija do gotovih 3D printanih proizvoda. Jedini je problem filament koji se koristi pri tom procesu iz razloga što je malo filamenata koji daju fleksibilni finalni proizvod i ne podržavaju ga svi 3D printeri, ali s razvojem današnje tehnologije u budućnosti će ih zasigurno biti više, posebice i ekološki prihvatljivijih.

Od tvojih novijih projekata ističe se kolekcija Modul predstavljena na Izložbi hrvatskog dizajna 2019/20. za koju si i osvojila posebno priznanje Hrvatskog dizajnerskog društva u studentskoj kategoriji. U pitanju su odjevni predmeti čiji je način spajanja šavova redefiniran. Možeš li nam nešto više reći o tome?

U kolekciji Modul se na moderan i funkcionalan način redefiniraju načini spajanja šavova u bazičnim komadima odjeće sa svrhom dobivanja nekonvencionalnih odjevnih predmeta. Premještanjem pojedinih dijelova odjevnih predmeta dobiva se više raznovrsnih. Funkcionalni minimalizam, jednostavnost strukture, promjena u smislu spajanja šavova i višenamjenski pristup osnova su ovog rada. Izložba se ove godine po prvi puta održala online, a svi nagrađeni radovi izloženi su u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu od 14. studenog do 5. prosinca.

FOTO: Alison Ivašić, tehnički crtež, Modul

Kojim si se materijalima koristila i koju ulogu njihov odabir igra u završnom izgledu?

S obzirom da nam je tema na kolegiju Modni dizajn III bila redefinicija konvencionalnih predmeta, u mom slučaju redefinicija šavova istih, htjela sam da odjevni predmeti “zadrže” materijale od kojih se inače izrađuju, a da se naglasak stavi na pomake i načine raznovrsnih kopčanja. Stoga su izrađeni od popelina i kepera. Nemam određeni materijal kojeg koristim u svim svojim radovima. Uvijek koristim nešto drugo, ovisno o tome što radim i kakav materijal zahtjeva određeni odjevni predmet.

FOTO: Alison Ivašić, Modul

U modnom svijetu jedna je od najvažnijih stavki inovativnost. Uz Internet i brz pristup informacijama praćenje trendova, ali i osmišljavanje novih popriličan je izazov. Kako se ti s time nosiš i imaš li neki savjet za ostale kreativce?

Istina, moda se mijenja konstantno i izazov je osmisliti nešto novo i nešto što se ne viđa svakodnevno, ali upravo nas ti izazovi tjeraju da radimo više i bolje. Pratim trendove kako bih bila u toku, ali u svome radu ne podliježem njima. Cilj mi je izgraditi svoj stil, samim time zadobiti i prepoznatljivost te usrećiti sebe s onime što predstavljam publici.

Ostalim kreativcima savjetovala bih da uvijek ostanu dosljedni sebi, educiraju se, istražuju, puno crtaju i daju najbolje od sebe te da uvijek imaju volju i želju. Jer, ipak, volja i želja vuku sve ostalo.

Osim stvaralaštva vezanog uz studij, baviš se i fotografijom, crtanjem i slikanjem. Planiraš li nakon završetka studija nastaviti u smjeru modnog dizajna ili u nekom sasvim drugom?

Voljela bih se baviti svim navedenim, odnosno na neki način objediniti sve; fotografiju, crtanje, slikanje i modu. Planiram se za sada orijentirati na modni dizajn, ali bilo što u kreativnom smislu rado ću objeručke prihvatiti.

FOTO: Alison Ivašić, Modul

Iako trenutno nisu najbolja vremena, vjerujem da imaš projekte u izradi i planove za one buduće. Možeš li ekskluzivno za čitatelje portala podijeliti neke od njih?

Trenutno radim projekte vezane uz kolegije na fakultetu, ali jedan je poseban po tome što ću po prvi puta napraviti kolekciju od minimalno 25 odjevnih predmeta i ići u više konceptualiziranom smjeru. Odabrala sam temu poliperspektive koju ću usporediti s vremenom u kojem danas živimo te ću u kolekciji izraditi odjevne predmete koji će izgledati kao da su gledani iz više pogleda, bit će poprilično skulpturalni i inspirirani razdobljem kubizma.

Nove radove buduće dizajnerice s uzbuđenjem iščekujemo, a u međuvremenu, kolekciju Modul moguće je pogledati u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu do 5. prosinca. Vidimo se!

Nina Maria Laginja

Studentica povijesti umjetnosti i hrvatskog jezika i književnosti. U slobodno vrijeme može je se pronaći za radnim stolom kako crta, piše, čita ili pak smišlja nove kreativne projekte.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *