fbpx

ART za po DOMA: Naše majice želimo vidjeti na onima koji nisu čitali lektire

ART za po DOMA: Naše majice želimo vidjeti na onima koji nisu čitali lektire

Marija Adrić Soldo i Marin Adrić kreativci su koji su citate brojnih književnika i umjetnika prenijeli na plakate i majice te tako stvorili novi brend na tržištu – ART za po DOMA. Razgovarali smo o samoj ideji, procesu izrade, ali i izazovima s kojima se susreću na samom početku svoje poduzetničke priče.

ART za po DOMA mjesto je na kojem se susreću kultura, moda i umjetnost, stoji u opisu vaše Web stranice. Zašto baš za po doma?

Marija: Riječ art je malo pretenciozna, ovaj nastavak za po doma je spušta na zemlju. Naziv točno opisuje to što radimo. Ono što je (široj publici) daleko i nedostižno (visoka moda i umjetnost) činimo dostupnim.

Tko stoji iza brenda ART za po DOMA?

Marija: Jedna slikarica i jedan marketinški stručnjak. 

Marin: Dobro, vrhunska slikarica da, ali ovo marketinški stručnjak baš i ne stoji. Ovo je pravi primjer toga kako se svi razbacujemo riječju stručnjak. Više odgovara slikarica i čovjek koji flertuje s marketingom. Međutim, ako ćemo baš zapravke,  iza ART za po DOMA stoje starija sestra i mlađi brat.   

Možete li nam opisati u kojem je trenutku uopće došlo do ideje da pokrenete brend ovakvih majica i postera?

Marija: Najprije je postojala želja za ući u živote ljudi, u njihove domove, zauzeti njihove zidove. Posteri su nešto što će sasvim sigurno obilježiti naše vrijeme. Nisu skupi, praktični su i idealni za ljude koji vole stalne promjene u svom životnom prostoru. U moru ponude postera koji su kreirani u maniri infantilnog crteža i minimalizma, činilo mi se da ima mjesta za jedan ozbiljan pristup crtežu. Nastali su crteži koji su sa sobom nosili i neki sadržaj. Ta kombinacija se jednako dobro snašla u ulozi slike na zidu, ali i kao motiv na majici. Inače, portreti hrvatskih književnica i književnika nastali su povodom 120. obljetnice postojanja Društva hrvatskih književnika.

Marin: Imamo mi puno ideja, i Marija i ja. Najčešće smo oboje svoje ideje gurali sami, a ovo je prvi puta da smo se nečega uhvatili zajednički. Kad mi je Marija pokazala portrete Cesarića i Tadijanovića s njihovim poznatim citatima, znao sam da ih moram imati na majici. Tako je to počelo. Osobno ART za po DOMA shvaćam kao prostor oslobođen za beskrajnu kreativnost. To je prostor u kojem ne smije biti neugodno objaviti loš tekst, bezvezan video, lošu sliku, jer, na kraju krajeva, sve je to za po doma. Mislim da ART za po DOMA izgleda tako dobro baš zato što se ništa ne mora. Naravno da to ne znači da nemamo rokove ili da smo neodgovorni. Baš suprotno, ta sloboda nas tjera da dajemo više. I stvarno smo sretni što ljudi to prepoznaju.   

Na koji način birate motive?

Marija: Za sada su to portreti s najpoznatijih slika iz povijesti umjetnosti, portreti književnika, slikara, modela s modnih pista. Biramo motive za koje mislimo da im možemo dati novo čitanje.

Marin: Primijetili smo da dobar dio ljudi velike umjetnike gleda isključivo kroz prizmu škole, a sve što ima veze sa školom nekako im je dosadno. Nije li bezvezno da legendarnu Mariju Jurić Zagorku ili, recimo, nevjerojatno domišljatog Tina Ujevića percipiramo kao dosadne ljude? Mi mislimo da je. Živimo u vizualnom svijetu pa, nažalost, tek rijetki još uvijek čitaju ovaj tekst, ali… Ne bi li bilo pametno da svi ti zabavni portreti hrvatskih književnica i književnika stoje u učionicama hrvatskog jezika u školama? Mislimo da bi to, barem malo, približilo velikane učenicima. 

 I ima tu još nešto važno za reći. Naša baka bi redovito iz rukava sipala kojekakve stihove. Taj gen za nevjerojatno pamćenje ima i Marija. Ona te autore čije je portrete nacrtala citira na dnevnoj razini. I nemojte misliti da to zvuči uštogljeno, naprotiv, jako je simpatično, onako, baš za po doma.  

Koliko vam vremena treba za dizajn i izradu jedne majice?

Marija: Ne znam. Kad počnem računati koliko mi vremena za nešto treba, prestat ću to raditi. Marin sigurno zna više o tome.

Marin: Treba vremena, treba… 🙂 

Mislite li s majica prijeći i na druge modne komade?

Da, u planu imamo platnene torbe i jastučnice za dekorativne jastuke. Mnogi nam savjetuju da radimo i šalice, ali čini nam se da je tržište njima prezasićeno. No, tko zna… 🙂  

Na kome biste voljeli vidjeti vaše majice? 

Na onima koji nisu čitali lektire.

Postoji li prostor za suradnju s drugim dizajnerima?

Uvijek! 

Najveći izazov s kojim se susrećete na samom početku poslovanja?

Marin: Budući da ovo nije nešto od čega živimo ili planiramo živjeti, najizazovnije je brzo odgovoriti na sve narudžbe i upite, a stvarno ih ima, puno više nego što smo očekivali. Uostalom, stalo nam je do svakog pojedinca koji nam se javi i koji prepoznaje to što radimo. Baš zato volimo lijepo odgovoriti na poruke i e-mailove. Ako netko nije najzadovoljniji odgovorom, nek nam se javi pa ćemo odgovor ponoviti u uljepšanijoj verziji. A kako su čudni putevi interneta upite smo imali od Tihog do Atlantskog oceana. 

Gdje se ART za po DOMA majice mogu kupiti?

Art za po doma majice i posteri mogu se kupiti u web shopu na web stranici artzapodoma.com. Pratiti nas možete na Instagramu i Facebooku.

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 20.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *