Dominik Tepeš Rafaj i Nikola Vrabec: Tržište je veoma zasićeno, a biti poseban i drugačiji, danas je veoma zahtjevno

Dominik Tepeš Rafaj i Nikola Vrabec: Tržište je veoma zasićeno, a biti poseban i drugačiji, danas je veoma zahtjevno

Dominik Tepeš Rafaj i Nikola Vrabec mladi su i entuzijastični dvojac koji je u želji da imate sve proizvode povezane sa zdravljem na jednom mjestu, pokrenuo portal E-Healthy. Ideja za pokretanje portala rodila se kao sinergija njihovih struka – digitalnog marketinga i sociologije.

Za vrijeme pandemije, zajedno s Nikolom Vrabecom, pokrenuli ste E-healthy, projekt koji za cilj ima osvijestiti pojedinca na važnost brige o sebi, svojem i zdravlju bližnjih. Koji je bio ključni motivator za ovaj projekt i bi li se on realizirao i da nije bilo pandemije?

Možemo reći kako je jedan od ključnih motivatora bila i sama pandemija koja je stvorila okolnosti u kojima smo se odlučili pokrenuti naš projekt. Osim što je promijenila naša radna mjesta, dodatno nas je osvijestila o važnosti vođenja brige o zdravlju. U toj kombinaciji prepoznali smo potencijal na tržištu koji može riješiti oba naša problema. S obzirom na to kako je bilo očito da će se sve veći naglasak stavljati na online kupnju te da oboje koristimo zdrave i prirodne proizvode stvorila se ideja našeg projekta. Kroz godinu dana zajedničkoga rada, osim što smo se povezali privatno, spoznali smo kako bi naše struke i kompetencije koje posjedujemo, mogle biti spojene u jedan lijepi i, naravno, koristan projekt.  

U poslovanje ste ušli s vlastitom ušteđevinom. Koji su vam bili najteži trenuci kada ste konačno odlučili realizirati ideju? Je li bilo sumnje i strahova?

Prilikom planiranja našeg projekta ustanovili smo kako zajedničkim snagama imamo potrebno znanje za samostalno postavljanje web shopa te dovoljno ušteđevine za ostale stavke potrebne za pokretanje poslovanja.

Od samog smo početka vjerovali u naše ciljeve tako da je proces realizacije naše ideje bio nešto u čemu smo uživali, bez obzira na razne izazove na koje smo naišli.

Možemo reći kako teških trenutaka nije bilo, složili bi se da je bilo zahtjevnih trenutaka. Oni se prvenstveno odnose na birokratski dio poslovanja, odnosno uspostavljanja cjelokupne priče s pravne strane. Također, kako smo web shop izradili od nule In house, bilo je i tu zahtjevnih momenata koji su nam oduzeli nekad i tjedne rada.

Sumnje i strahovi uvijek postoje u poslovanju! Ako su oni u malim dozama, mogu djelovati kao i akcelerator poslovanja što i nije nužno loše. Prema našem iskustvu povećavaju mjeru opreza što smanjuje brzopletost i donošenje naglih odluka.

Što se sve može naći u E-Healthy asortimanu?

E-healthy asortiman podijeljen je u četiri kategorije Ljepota i njega, Zdrava prehrana, Living i Kućni ljubimci.

Kategorija Ljepota i njega sastoji se od prirodnih hrvatskih proizvoda koji se velikim dijelom odnose na kozmetiku. Pa se tu mogu naći kreme za lice, tijelo, pilinzi, hidrolati, balzami za odrasle i bebe, balzami za tetovaže, itd…, dok u kategoriji Zdrava prehrana korisnici mogu pronaći aromatizirane soli, umake, pekmeze, prirodne sokove, organsku kavu, snackove i jestiva ulja također domaće proizvodnje, potpuno prirodnih sastojaka.

U kategoriji posvećenoj kućnim ljubimcima nalaze se razni proizvodi za njegu i održavanje krznenih članova obitelji te prirodni dodatak prehrani na bazi ljekovitih gljiva.

Asortiman Living je novitet na našem web shopu, a rezultat je suradnje s hrvatskim proizvođačima madraca, čiji su nas proizvodi s obzirom na svoje podrijetlo te omjer cijene i kvalitete motivirali na širenje asortimana u novom smjeru .

Prvi proizvod koji ste plasirali bila je torbica za maskice za lice. Koliko je vremena bilo potrebno od ideje do realizacije?

Ideja torbica za maske za lice stvorila se u trenutku kada smo već krenuli s izradom web shopa tako da je značajno utjecala na prijevremeni izlazak na tržište. Kako se ideja činila kao nešto što bi moglo privući interes, a i pomoći oko tada aktualnog problema spremanja maski za lice dobili smo dodatnu sigurnost i motivaciju za realizaciju projekta. Od ideje, dizajna, odabira materijala, krojenja do finalnog proizvoda prošlo je tri mjeseca.

Koji je trenutno najprodavaniji proizvod iz vašeg asortimana?

U posljednje vrijeme kao najprodavaniji proizvodi ističu se maske za lice, pojedinačno ili u pakiranjima, dok se iz asortimana posvećenog kućnim ljubimcima naviše prodaje dodatak prehrani za kućne ljubimce na bazi gljiva Pet Magiq.

Osim asortimana, vaš web shop isprepleten je i blog sekcijom. Na koji način upravo blog predstavlja dodatnu vrijednost posjetiteljima web shopa?

Prilikom postavljanja novih proizvoda trudimo se našim kupcima što više predstaviti benefite koje sami proizvodi sadrže te preuzeti i znanje naših suradnika ili proizvođača kako bi ih podijelili s našim kupcima. Tako da nam je uz blogove povezane s proizvodima cilj pružati relevantne i korisne informacije i savjete o zdravlju ljudi i kućnih ljubimaca.

Na što obraćate posebnu pažnju prilikom sklapanja suradnje?

Pažnju obraćamo na kvalitetu proizvoda koja mora biti u skladu s našim ciljevima te veliki naglasak stavljamo na domaću proizvodnju.

Trudimo se osobno probati svaki proizvod kako bi bili sigurni da će našim krajnjim kupcima pružati točno ono za što su namijenjeni.

Također određeni dio pažnje obraćamo i na dizajn samih proizvoda i ambalažu te dosadašnje recenzije. Ono što se odnosi na samo poslovanje, važno nam je da suradnje sklapamo na obostrano zadovoljstvo!

U čemu leži vaša prednost pred konkurencijom?

Našu konkurentsku prednost vidimo u asortimanu koji se u najvećem dijelu sastoji od prirodnih hrvatskih proizvoda, kao i našem blogu na kojemu se trudimo korisnicima pružati relevantan sadržaj iz područja zdravlja i njege. S obzirom na činjenicu da više od 50% kućanstva u Hrvatskoj ima psa dodatnu prednost vidimo u tome da naši korisnici mogu kupovati kvalitetne i provjerene proizvode za sebe i svoje kućne ljubimce na jednom mjestu.

I naravno, prednost nam je lijepo dizajnirani web shop! 😉

Na što ste trenutno najponosniji kada je riječ o ovom projektu?

Ponosni smo na kvalitetu i raznolikost našeg asortimana, dizajn web shop-a, kao i na smjer u kojemu se naše poslovanje razvija.

Koje su tri karakteristike koje danas treba imati svaki poduzetnik?

Poduzetnik treba biti uporan, snalažljiv i organiziran. Kombinacija ovih triju karakteristika prediktivna je za uspjeh, za koji naravno treba biti jako, jako strpljiv!

Koje su tri najčešće greške koje, po vama, rade mladi poduzetnici?

Mladi poduzetnici, koji imaju ideju, često mogu ishitreno krenuti u posao bez potrebnih detaljnih planova i analiza. Tržište je veoma zasićeno, a biti poseban i drugačiji, danas je veoma zahtjevno! Druga stvar koju bi istaknuli jest da se boje pogrešaka – priznati ih ili komunicirati o njima te podcijene trud, vrijeme i novac koji potreban za ispunjavanje postavljenih ciljeva.

Planovi za budućnost?

U planovima za budućnost nam je dodatno širenje našeg asortimana, razvoj web shopa po pitanju korisničkog iskustva prema prikupljenoj analitici te širenje na vanjska tržišta gdje bi s ponosom predstavili hrvatske proizvode i proizvođače koji možda nemaju adekvatne platforme za predstavljanje svojih odličnih, domaćih pripravaka! Krajnji cilj nam je da budemo prepoznati kao Klik do zdravlja kao što glasi i naš slogan.

Nekoliko brzopoteznih

Kada ste bili maleni, željeli ste biti:

Dominik: Mene je nekako uvijek privlačio dizajn, tehnologija i njene mogućnosti tako da sam znao u kojem smjeru želim ići dok je kombinacija s marketingom sve to objedinila.

Nikola: Ja sam kao mali maštao o radu s ljudima, na bilo koji način. Nisam imao specifične ideje o svom zanimaju, no život me odveo u smjeru sociologije što je na neki način samoispunjavajuće proročanstvo!

Biti poduzetnik u Hrvatskoj je kao:

NIJE kao bilo gdje drugdje u svijetu ili u Europi. Hrvatska je poznata po svom birokratskom aparatu koji često guši poduzetnike u svojim namjerama. No, ne treba biti pesimističan, samo uporan! 😉

U 2020. naučio sam:

Bez obzira koliko planirali uvijek se može dogoditi nešto nepredvidivo, kao i to da treba cijeniti svaku sekundu.

Prva asocijacija na Zagreb:

Dominik: Djetinjstvo
Nikola: Studij

Savjet za sve one koji tek kreću u poduzetničke vode:

Detaljno izradite svoj plan, istražite tržište i konkurenciju, analizirajte svoju ciljanu publiku i financije, ne podcjenjujte potreban trud i vrijeme i što je najvažnije vjerujte u svoje ciljeve! I puno, puno brainstorminga prije nego što projekt ugleda svjetlo dana! 😉

FOTO: Ana Klanjčić

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori