Đuro Ravenšćak o novom singlu ‘Boni i Klajd’: ‘Hit se dogodi kad se poklopi – izvođač, pjesma i vrijeme’

Đuro Ravenšćak o novom singlu ‘Boni i Klajd’: ‘Hit se dogodi kad se poklopi – izvođač, pjesma i vrijeme’

Nakon što je u ožujku prošle godine objavio svoj drugi singl ‘Ostani tu’, za Croatiu Records, mladi dugoselski kantautor Đuro Ravenšćak vraća se s trećim singlom ‘Boni i Klajd’, povodom kojeg smo i odlučili razgovarati s ovim nadarenim kantautorom.

Đuro, zbog čega Boni i Klajd ?

Priča nije direktno vezana uz poznati odmetnički par Bonnie i Clyde, samo su mi u trenutku pisanja pjesme pali napamet. Nekako sam se povezao s njima u tom trenutku i baš mi je odgovarao. Slučajan su dio teksta i baš su se lijepo uklopili. U refrenu kažem: ‘Boni i Klajd bi htjeli biti kao mi’ – u smislu – njima je dobro, a nama je još bolje.

FOTO: Filip Ojvan

Kad je pjesma nastala?

Pjesma je nastala prošle godine, zapravo jako slučajno. Vozio sam se automobilom prema Dugom Selu i u glavi su mi se vrtili neki motivi, poput početnog “AU”. Pjesmu sam zapravo napisao u pet minuta, nakon vrlo dobre svirke. Obično sam nakon svake dobre svirke “ufuran i nabrijan” na daljnje stvaranje. Poslao sam Pavi demo verziju, a ona se potpuno oduševila kad ju je čula. Bila je uvjerena da će mi to biti idući singl. Odmah sam se bacio na snimanje, iako su me studijske i privatne obveze u tom procesu malo i dekoncentrirale. Pjesma je došla do 90% pa sam je zatim četiri mjeseca držao u ladici. U 12. mjesecu konačno je dobila svoju studijsku verziju. Nakon toga sam odlučio snimiti spot i izdati pjesmu.

Tko je sve sudjelovao u stvaranju novog singla?

Glazbu, tekst i aranžman sam sam pokrio. Boris Kapetan zaslužan je za gitare te za dio produkcije. Dionicu basa odsvirao je Zoran Miloš Zoky, a Krunoslav Licitar odradio je mix i master dio. Sve je snimano u Red Records Studiu.

Pjesma ima i zanimljiv spot. Odakle ti ideja i na kojim je sve lokacijama spot sniman?

Ideja je nastala kada sam sjeo sa Denisom Radmanićem koji je i snimao spot. Pustio sam mu pjesmu i uzeli smo komad papira i olovku. Bacali smo ideje i stvorili smo priču koju vi danas možete vidjeti u spotu. Spot je sniman u Dugavama, a na samom snimanju sudjelovao je i Matija Režek, fotograf. Sam spot nema neku duboku poruku, više je artistički. Htjeli smo napraviti old school spot u kojem ćemo tražiti dobre kadrove koji sjedaju na glazbu.

Anegdote sa snimanja spota?

Dio u kojem se pojavljujem u odijelu uopće nije trebao biti dio spota uopće, ali kad smo vidjeli kako to izgleda bomba, odlučili smo to ostaviti. Bilo je zanimljivo i šminkanje. Dok se drugi trude izgledati što ljepše za kamere, ja sam se trudio izgledati što ružnije. Našli smo se već u pet ujutro, bilo je katastrofalno naporno zbog neprospavane noći od jučerašnjeg snimanja. Vani se ništa nije vidjelo, osim Denisa koji je nosio pet litara vina jer – sasvim logična radnja u pet sati ujutro. Matija je tu večer gledao NBA do 3 ujutro pa nije bilo teoretske šanse da stigne na vrijeme, što nam je taman dalo prostora za jutarnju kavu. “Brzinski” smo sve to snimili, ipak je vani bio minus.

Što ti je najvažnije kod ljudi s kojima surađuješ?

Najbitnije mi je da su to ljudi koji su za “popit i pojest”. Ne mogu se zamisliti da radim s nekim tko je ukočen. Tko bi mi bio “na teret”, odnosno – koga bih morao potezati za rukav, a ne bi sam bio voljan “potegnuti”. Na kraju dana volim surađivati i raditi s ljudima koji mene potežu za rukav, a ne da ja njih moram potezati za rukav.

Mora li svaka dobra pjesma nositi poruku?

Prvo, dobra pjesma je stvar ukusa i subjektivna kategorija. Dobra pjesma meni neće biti nužno dobra pjesma i nekom drugom. Mislim da je to jako usko vezano za poruku pjesme.

Poruka pjesme ne daje kvalitetu pjesmi, nego je čini dobrom određenom krugu ljudi koji tu poruku prihvaća.

Primjerice, duhovna pjesma koja meni ima super poruku, nekom tko je ateist neće ništa značiti.

Vjeruješ li uopće da postoji univerzalna formula za hit – ili, da je nekoć postojala?

Ne. Svatko će ti reći što trebaš raditi da bi bio hit, a nitko tko ti to govori nema hitove. Ljudi koji imaju hitove reći će ti da ne znaju zašto se to dogodilo, dogodila se pjesma. Hit ne ovisi o autoru pjesme, nego o slušateljima. Nikad nećeš shvatiti mozak prosječnog slušatelja kojeg ne poznaješ. Hit se dogodi kad se poklopi: izvođač, pjesma i vrijeme. Kad se poklopi vrijeme i pjesma, a izvede je loš netko – neće nikad planuti.

Da imaš priliku jedan dan preuzeti neku našu lokalnu radio postaju, što bi se sve taj dan moglo čuti na radiju?

Taj radio taj dan ne bi mogao staviti u vrstu radio postaje. Svi puštaju određenu kategoriju glazbe, ali bi to bilo preraznoliko. Ne bih ni puštao što ja inače slušam, nego bih slušao što ljudima paše. Ne bih se vodio kategorijom radija, nego slušateljima.

Kome bi dao da izvodi tvoje pjesme pred prepunom Arenom?

Goran Bošković.

Kada bi ti dali 3 minute u prepunoj zagrebačkoj Areni – koju bi pjesmu izveo?

‘Nauči me’ od Nele.

Nekoliko brzopotreznih:

Zagrebačke pozornice na kojima bi volio svirati: Sax.

Tri riječi kojima bi opisao svoj debitantski album: Putevi do kuće.

Da sada možeš biti na bilo kojem mjestu na svijetu, odabrao bi: Nashville.

Pjesma koja najbolje opisuje što je za tebe sreća: ‘Better Together’

Pjesma koja najbolje upisuje što je za tebe ljubav: Fluentes – ‘Obećanje’

FOTO: Filip Ojvan/Matija Režek

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori