fbpx

Ethno Croatia brand: iskorak u promociji nematerijalne kulturne baštine

Ethno Croatia brand: iskorak u promociji nematerijalne kulturne baštine

Tvrtka Eurocom, osnovana davne 1992. godine, prije četiri godine pokrenula je Ethno Croatia brand.

Sve je počelo kada je direktor Davor Herceg došao iz Nizozemske od kud je donio suvenir gel olovku, kakvu su već imali u asortimanu branda Pentel, ukrašenu tamošnjim tradicijskim motivima. Kao voditeljica marketinga i kreativka, Vedrana Čorak krenula je razvijati nešto sasvim novofrom the scratch.

Krenula je od samog početka, istražujući prepoznatljive motive Hrvatske. Zainteresirala se posebno za nematerijalnu kulturnu baštinu i hrvatsko rukotvorstvo. Veoma je brzo kontaktirala i obišla etnografske muzeje, galerije i kulturno-umjetnička društva diljem zemlje te polazila radionice i predavanja tradicijskog rukotvorstva kako bi se što bolje upoznala s materijom i vjerodostojnije znala prenijeti isto na dizajn branda.

Na grafičkom oblikovanju motiva radile su grafičke dizajnerice, Mirna Strmečki, Vedrana Kovačić i Ines Svaguša. Odabrano je deset prepoznatljivih motiva koji krase široku paletu uporabnih proizvoda. To su Slavonski zlatovez, vezovi iz Posavine, Podravine, Šestina, Konavala, Ravnih kotara, motiv istarske kanice, šibenske kape, paška čipka i motiv s vunene pregače karakterističan za Liku.

Šestinski vez kao najprepoznatljiviji motiv s područja Zagreba

Jedan od naprepoznatljivijih motiva s područja grada Zagreba svakako je Šestinski vez. Osobitost šestinske nošnje je ukrašavanje vezom u bodu križića koji je izrađen u najboljoj maniri tradicijskog rukotvorstva. Osim spomenutog vezilačkog boda karakteristična je i uporaba isključivo crvenog i u kombinaciji s plavim pamučnim koncem te geometrijska ornamentika u brojnim varijacijama. Najviše zastupljeni jesu motivi cvjetova i srca. Ukrasna pruga izvedena na taj način prisutna je na poprsnicama i zarukavlju muške i ženske odjeće. 

Prepoznala ih je i Hrvatska gospodarska komora

Muzeji, galerije i kulturno umjetnička društva ustupila su kulturnu građu – narodne  nošnje tamošnjih krajeva, koje su u repliciranom obliku postale ruho prvog proizvoda, Gel olovke Ethno Croatia koju je prepoznala i odobrila Hrvatska gospodarska komora koja je istaknula jedinstveni način u izradi i prezentaciji prepoznatljivih hrvatskih motiva i prikladnog pakiranja kojim tvrtka prezentira bogato hrvatsko kulturno nasljeđe čime je napravila iskorak u promociji nematerijalne kulturne baštine i obogaćivanju suvenirske ponude ne samo na hrvatskoj već i na lokalnoj razini.

Kao što i odabrani motivi predstavljaju sve krajeve Hrvatske, proizvodi se i izrađuju diljem zemlje, Varaždinu, na Braču, u Otočcu, Borovu i Trgovišću.

Tradicija i ručni rad kao temeljne karakteristike

Najtraženiji Ethno Croatia proizvodi su ručno rađeni sapuni čija baza je čisto maslinovo ulje s dodanim eteričnim uljima poput lavandinog, smilja i mandarine.

Tradicionalni kolačić naziv je mirisne svijeće kao jedne od najpopularnijih koja mirisom jabuke i cimeta budi uspomene na tradicionalnu bakinu pitu od jabuka.

Vrlo su tražena i dva izdanja kuharica s tradicijskim jelima i slasticama.

U ponudi brojnih artikala ukrašenih specifičnim Ethno Croatia dizajnom mogu se naći i majice, podmetači za čaše, magneti, pregače, razglednice, kuhinjske krpe, nadstolnjaci, jastučnice, torbe, ručno rađeni glineni tanjurići, šalice, žlice i rokovnici s drvenim koricama.

Svoju ponudu svake godine obogaćuju novim asortimanom, a to je svakako plan i za budućnost. Jedan od ciljeva je i okupiti što veći broj hrvatskih proizvođača s još većim brojem motiva i prekrasnog rukotvorstva i kulturne građe koju su nam ostavile naše bake, prabake.

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 20.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *