fbpx

Film ‘Bosonogi car’ u službenom programu filmskog festivala u Šangaju

Film ‘Bosonogi car’ u službenom programu filmskog festivala u Šangaju

Dugometražni film Bosonogi car koji je snimljen u belgijsko-hrvatsko-nizozemsko-bugarskoj produkciji uvršten je u službeni program 23. Međunarodnog filmskog festivala u Šangaju.

Belgijski režiserski dvojac

Svojevrsni je to nastavak uspješne komedije Kralj Belgijanaca iz 2016. redateljskog dvojca Petera Bronsena i Jessice Woodworth. Spomenuti redateljski par vodi nezavisnu belgijsku produkcijsku kuću Bo Films koja je poznata po humoru, kao i političkoj satiri. Njih dvoje su do sada režirali više nagrađivanih filmova poput trilogije Khadaka (2006.), Altiplano (2009.), i Peto godišnje doba (2012.).

Glavni lik ovog filma je belgijski kralj kojega glumi svestrani belgijski glumac Peter Van den Begin, za kojega kažu da se podjednako dobro snalazi u komediji i drami. U filmu belgijski kralj nakon incidenta u Sarajevu u kojem ‘zaradi’ prostrijelnu ranu uha završi u nekadašnjoj Titovoj rezidenciji na Brijunima. Dok pokušava pobjeći s otoka dobiva vijest da je postao prvim carem nacionalističke Nove Europe. Titova vila u filmu postaje mjesto propasti ideje o ujedinjenoj Europi.

Brijuni kao inspiracija

Film je snimljen u cijelosti u Hrvatskoj, a najvećim dijelom na Brijunima. Zanimljiva je priča o tome kako je i gdje nastala ideja za snimanje ovog filma. Jessica Woodworth i Peter Bronsen provodili su godišnji na Brijunima, ali ih je, kako je Woodworth kasnije izjavila, staromodnost mjesta i ozračje na otoku inspiriralo za ovaj drugi film. Očito su oboje osjetili isto, te je Bronsen nadodao da: Čitav otok izgleda kao filmski set na otvorenom. Iako priča djeluje šaljivo u pozadini se krije zabrinutost za budućnost Europe i činjenica da živimo u vrlo čudnim i teškim vremenima. Hrvatsku koprodukciju potpisuju Boris T. Matić i Lana Matić iz produkcijske kuće Propeler film.

Od Brijuna do Šangaja

Činjenica da je film nastao zajedničkim snagama različitih ekipa pokazuje, kako je svojevremeno rekao Bronsen: koliko lijepa Europa može biti, a u trenutnoj klimi, to je dragocjeno iskustvo. Film je sufinancirao i Hrvatski audiovizualni centar koji je izvijestio da će to ujedno biti i azijska premijera filma. Film je prikazan na filmskom festivalu u Torontu, kao i na festivalima u Varšavi, Talinu i Kairu.

Šangajski festival jedini je kineski festival A kategorije, a ove je godine otvoren u subotu 23. srpnja u i odvijat će u smanjenom obimu negoli je to uobičajeno, zbog tendencije da se smanji širenje aktualne pandemije. Događanja će biti organizirana i na mreži i izvan nje. Naime, ove su godine u program dodane filmske projekcije na otvorenom i mrežne projekcije.

Ovo je jedno od prvih većih međunarodnih događanja u Kini od izbijanja pandemije, a nadamo se i uvertira u što skoriji povrataka uobičajenim načinima filmske produkcije i distribucije, kao i njihove zabavne konzumacije u kinima i drugim prostorima.

  • Literatura:
  • Aurore Engelen, Peter Bronsens, Jessica Woodworth, directors, “It may not be 1939, but we still live in very strange times”, Cineeuropa, 2018.,
  • Zagreb film festival, Hrvatska premijera Bosonogog cara na zatvaranju ZFF-a,
  • Film “Bosonogi car” na filmskom festivalu u Šangaju, Glas Istre, 2020.,
  • Shanghai International Film Festival opens on Saturday after COVID-19 delay, Global Times, 2020.
  • FOTO: The Barefoot Emperor Facebook

Sonja

Sonja Kirchhoffer po vokaciji je povjesničarka koja radi u obiteljskom obrtu za restauraciju „Industrijska arheologija“. Iako ne radi, strogo gledano, u struci u stalnom je doticaju sa starim stvarima. Kako je zanima puno toga, starog i novog, kada stigne čita i piše, a slobodno vrijeme najviše uživa u ulozi ponosne mame i šetačice obiteljskih pasa.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *