Galerija Klovićevi dvori otvara izložbu ‘Sergije Glumac – retrospektiva kustosice Ane Medić’

Galerija Klovićevi dvori otvara izložbu ‘Sergije Glumac – retrospektiva kustosice Ane Medić’

Retrospektivna izložba grafičara, grafičkog dizajnera i scenografa Sergija Glumca (1903. − 1964.), koju autorski potpisuje dr. sc. Lovorka Magaš Bilandžić, po prvi puta javnosti predstavlja umjetnikov cjelokupan opus realiziran u različitim medijima – od grafike, slikarstva i crteža do grafičkog dizajna, scenografije, kostimografije, oblikovanja namještaja te projekata za uređenje interijera, izloga i izložbenih mjesta na gospodarskim manifestacijama. Glumac je jedan od najznačajnijih hrvatskih avangardnih umjetnika, pionir modernoga grafičkog dizajna, autor inovativnih scenografija i kostima te slikar i grafičar koji je dao značajan doprinos različitim tendencijama na međuratnoj likovnoj sceni – od kubizma, ekspresionizma i nadrealizma do art décoa i realizama dvadesetih – te kroz rad u staleškim udruženjima pridonio populariziranju grafičkog medija nakon Drugoga svjetskog rata.

Sergije Glumac školovao se 1920-ih na relaciji Zagreb – Berlin – Pariz te je boravak u europskim metropolama imao značajnu ulogu u njegovu formiranju i transferu inozemnih tendencija u hrvatsku sredinu. Između 1923. i 1926. istraživao je mehanički i plastički teatar te realizirao skice za scenografije i kostime koje nadilaze lokalne okvire i pripadaju avangardnim strujanjima koja su redefinirala poimanje kazališne umjetnosti, a o čemu svjedoči njegovo sudjelovanje na slavnoj International Theatre Exposition u New Yorku (1926.) uz Pabla Picassa, Fernanda Légera i brojne druge. Tijekom boravka u Parizu (1925./1926.) i školovanja na Académie André Lhote stvorio je značajan korpus kubističkih radova i najraniji primjer nadrealizma u hrvatskoj umjetnosti. Svoju fascinaciju modernim velegradom i njegovim različitim manifestacijama utjelovio je u mapi linoreza Le Metro (1928.) u kojoj je motive podzemne željeznice prikazao koristeći rješenja karakteristična za ekspresionistički film, a utjecaj filma i kazališta prisutan je i u mapi litografija Beton (1930.) posvećenoj izgradnji zagrebačke tržnice Dolac. Sergije Glumac imao je vodeću ulogu u širenju modernoga grafičkog dizajna te je samostalno i u sklopu Zavoda za znanstveno proučavanje reklame i reklamnu umjetničku produkciju Imago (1928./1929.) realizirao brojne reklamne kampanje i pridonio visokom stupnju vizualnih komunikacija u Hrvatskoj. Kao grafički dizajner surađivao je sa Zagrebačkim zborom i brojnim naručiteljima (Zagrebačka dionička pivovara i tvornica slada, Prva hrvatska tvornica ulja, Kodak, Shell, Warner Bros. itd.) te pridonio afirmiranju nove žene, plesnih škola, aktualne filmske i kazališne produkcije, lansiranju brojnih proizvoda svakodnevne potrošnje (piva i ostalih pića, radio aparata, gramofona, sredstva za pranje odjeće itd.) i populariziranju moderne tehnologije, turizma, prehrambene, kozmetičke i naftne industrije. U 1930-ima je kao scenograf surađivao sa zagrebačkim Narodnim kazalištem i uveo rotacijsku pozornicu (Julije Cezar, 1934.), a bavio se i oblikovanjem interijera, projektiranjem namještaja, uređenjem izloga itd. Tijekom međuratnih godina pasionirano je istraživao grafički medij kroz brojne prikaze gradova i urbanog miljea, rada, gradilišta i brodogradilišta, a te će teme redovito prikazivati i nakon Drugoga svjetskog rata. (Lovorka Magaš Bilandžić)

Retrospektivna izložba u Galeriji Klovićevi dvori s oko 350 izložaka koji obuhvaćaju grafike, crteže, plakate, slike, skice za scenografije, kostime, oglase i reklamne kampanje, knjige, dokumentarnu građu, tiskovine, reprodukcije oglasa i reklamnih kampanja te makete i kostime izrađene po umjetnikovim skicama, integralno predstavlja doprinos Sergija Glumca hrvatskoj umjetnosti.

Autorica stručne koncepcije i izložbe: doc. dr. sc. Lovorka Magaš Bilandžić

Kustosica izložbe: Ana Medić, muzejska savjetnica

Izložba otvorena: 11.11.2021. – 16.01.2022.

Izložbeni prostor: 2. kat

FOTO: PR

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori