fbpx

HDLU: Dvije izložbe na jednom mjestu

HDLU: Dvije izložbe na jednom mjestu

U četvrtak u Meštrovićevom paviljonu počinju dvije izložbe, jedna zajednička Godišnja izložba članova HDLU-a koja će se odvijati u Galeriji Prsten i druga samostalna izložba autorice Katrin K. Radovani koja će se održati u Galeriji PM. Izložba će imati svoje otvorenje ispred glavnog ulaza zbog novonastalih okolnosti, uvjetovanih ponovnim razbuktavanjem koronavirusa. Ova situacija zahtijeva da se tijekom izložbi nose obavezno maske.

Meštrovićev paviljon mijenja bolje (Izvor: Youtube)

Tradicionalno ova izložba članova HDLU-a donosi njihove radove koji su nastali u razdoblju ne dužem od godinu dana pri čemu nije bitan žanr kojem djela pripadaju. Među pozvanim autorima na izložbi sudjeluju: Darija Jelinčić, Domagoj Rogina, Đuro Seder, Grgur Akrap, Ivan Barun, Jelena Lovrec, Lea Popinjač, Lina Kovačević, Marija Matić, Marko Zeman, Matej Knežević, Mia Matijević, Mirjana Vodopija, Tara Beata Ratz, Valentina Supanz Marinić, Vlasta Delimar, Zoltan Novak. Uz navedene ovdje izlaže više od 130 umjetnika.

Višestruko nagrađivana umjetnica

Druga izložba je multimedijalna izložba splitske umjetnice Katrin K. Radovani. Katrin je diplomirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, na odsjeku za Slikarstvo. Tijekom studija višestruko je nagrađivana. Njezina je izložba multimedijalna što znači da je sastavljena od više medija, konkretno od slika, prostornog ambijenta, zvučne instalacije i video uratka, a to su sadržaji koji u svom sinkroniziranom djelovanju višestruko utječu na emocije onoga tko izložbu gleda, sluša i boravi u izložbenom prostoru. Autorica izložbe Katrin K. Radovani će u četvrtak i petak održati i performans Crvena haljina.

Najava izložbe (Izvor: HDLU Facebook)

Sam naziv i uvodni tekst izložbenog postava ukazuju na jaku psihološku simboliku crvene boje koja je povezana s porukom koju ona šalje, a u konkretnom kontekstu ta poruka može biti, u žargonu boje, eksplicitna i opasna.

Naravno, jasno je da problem nije u boji već u onome tko boju gleda, i da bi bilo koja boja mogla dovesti do primjene sile, a onda i traumatskih iskustava koja proizlaze iz počinjenog seksualnog nasilja. Ovaj uvod ima još jednu zadaću, a to je da ukaže na problem nedostatka komunikacije unutar obitelji koji onda može dovesti, do stvaranja tabua, što rezultira traumama nakon kojih je osoba koja to proživljava opterećena teškim bremenom za cijeli život.

Peterodijelni oblik strašne simbolike

Ovoj izložbi prethodila je autoričina izložba vezana uz njezin diplomski rad predstavljen u Francuskom paviljonu Studentskoga centra u rujnu 2018. Katrin je za svoj rad nagrađena iste godine 1. nagradom na temu rodne i spolne tematike Centra za ženske studije, kao i nagradom Vijeća Akademije. Ujedno je dobitnica tri Rektorove nagrade.

Izložba nazvana Ono.Što.Vam.Nismo.Rekle. I. Crvena haljina nastavak je ranije spomenutog prvog slijeda, koji je kao i prethodni, dan u peterodijelnom obliku, a bavi se istom traumom.

Zašto peterodijelni oblik? Zato što ima svoju strašnu simboliku, a ona je vidljiva u rezultatima istraživanja koje je provelo Vijeće Europe prema kojem je čak jedno od petero djece u dobi do 14 godina seksualno zlostavljano.

Katrin K. Radovani (Izvor: VoxFeminye Facebook)

Brojni angažmani

Katrin je izlagala u Hrvatskoj i inozemstvu, a tijekom 2019. radila je kao asistentica osebujnog kustosa Marka Gisbournea koji je u životu radio sve i svašta bio je i policajac, hipijevac i franjevac, te je uz njezinu pomoć organizirao izložbu Lajpciška veza. Kako saznajemo Katrin je ove godine višestruko angažirana na raznim inozemnim projektima u Litvi, Parizu, ali je ujedno dobitnica stipendije u Künstler zu Gast in Harburg u Hamburgu u Njemačkoj.

John Lennon Wall, Prague (Izvor: Pixabay)


Završila bih s autoričinom željom, kako je navela u jednom kratkom intervjuu, da svojom umjetnošću izazove osjećajnu reakciju. Katrin K. Radovani je itekako svjesna da za puni doživljaj treba vrijeme pa svi oni koji odlučite zaviriti u ovaj autoričin mentalni labirint neka si uzmu dovoljno vremena za promatranje i upijanje. Njezina multimedijalnost, sudeći prema izložbi iz 2018., ima funkciju izazivanja osjećaja koji kroz promjenu prizme gledišta trebaju oblikovati publiku koja ne bi smjela tolerirati nasilje u budućnosti.

  • Literatura:
  • Feđa Gavrilović, Utjecaji Leipziga, Likovna umjetnost, Vijenac 669., 2019.,
  • HDLU, Katrin Sylvestris Radovani Kada biste imali mogućnost upoznati se…., 5. Bijenale slikarstva, Facebook HDLU, 2019.,
  • N.B./Hina, HDLU: Godišnja izložba članova i samostalna Katrin K. Radovani, Tportal.hr, 2020.

Sonja

Sonja Kirchhoffer po vokaciji je povjesničarka koja radi u obiteljskom obrtu za restauraciju „Industrijska arheologija“. Iako ne radi, strogo gledano, u struci u stalnom je doticaju sa starim stvarima. Kako je zanima puno toga, starog i novog, kada stigne čita i piše, a slobodno vrijeme najviše uživa u ulozi ponosne mame i šetačice obiteljskih pasa.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *