fbpx

Hrvatski kišobran: Umirovljenici su za nas najistaknutije ličnosti i ne želimo ih iznevjeriti

Hrvatski kišobran: Umirovljenici su za nas najistaknutije ličnosti i ne želimo ih iznevjeriti

Hrvatski kišobran postoji više od 30 godina. Vole ga i starije generacije, ali i one koje tek dolaze. 200.000 kišobrana proizveli su samo u 2018., a kako izgleda proizvodnja samo jednoga od njih, što su tajne uspješnog poslovanja te kakvi su planovi za budućnost Hrvatskog kišobrana otkrio nam je direktor poduzeća, Marin Rogić.

Hrvatski kišobran u vlasništvu je hrvatskog poduzeća Tabacco d.o.o. osnovanog prije više od 25 godina, a prije nekoliko godina ste kao antirecesijsku mjeru s ciljem zapošljavanja što većeg broja ljudi, predstavili Hrvatski kišobran. O kojem točno broju govorimo kada govorimo samo o ljudima koji rade na Hrvatskom kišobranu?

U poduzeću Tabacco, zajedno sa stalnim vanjskim suradnicima, radi preko 60 ljudi. Teško je izdvojiti ljude koji usko rade samo na Hrvatskom kišobranu jer se tu radi o šivanju, sklapanju, brizganju, slaganju, punjenju polica … Ako govorimo o radnicima striktno u proizvodnji, to je 80%

Kako izgleda proizvodnja jednog Hrvatskog kišobrana i koliko je vremena potrebno za proizvodnju samo jednog?

Proizvodnja Hrvatskog kišobrana sastoji se od više faza s preko 50 operacija za jedan proizvod. Od faze dizajna, faze krojenja i pripreme tekstila, faze brizganja plastike, metalne faze, faze šivanja do faze prodaje. Treba istaknuti, kako smo jedina masovna proizvodnja kišobrana u Europi. U Europi ima još nekoliko manjih proizvodnji koji nam u ponudi nikako ne mogu konkurirati.

Određeni model kišobrana proizvede se i za manje od 25 minuta, dok je limitiranom modelu kišobrana za svjetske brendove, potrebno i po pola dana do jednog cijelog dana po komadu.

Samo u 2018. proizveli ste 200.000 kišobrana, 6.500 torbi za kupovinu, 5.500 kabanica. Koliki je postotak proizvoda koje izvozite i u koje zemlje svijeta? Gdje se sve može kupiti Hrvatski kišobran?

U prošloj godini izvoz Hrvatskog kišobrana bio je 20% u odnosu na ukupnu prodaju proizvoda koje smo proizveli u tvornici. S obzirom na situaciju, ove godine na Hrvatskom tržištu se osjeti pad, no izvoz na strana tržišta je dupli u odnosu na 2019. Kišobrane prodajemo gotovo na svim kontinentima. Strateški se izvozi u: Francusku, Austriju, Njemačku i Italiju, a postoje i zanimljive destinacije i kupci kao što je Air France čija je podružnica u Africi pa tako volimo spomenuti kako naši kišobrani odlaze i u Togo. Što se tiče kupaca, svakako bi naglasili mnoge jake auto industrije, velike svjetske brendove, ali ono što nas posebno motivira je činjenica da su kvalitetu naših kišobrana prepoznali Njemački parlament i parlament u Bruxellesu koji redovito kupuju kišobrane za svoje potrebe.

Svoje prve kišobrane proizveli ste u suradnji s kaznionicom Lipovica, a od tog dana ste samo rasli. Koja su tri faktora potrebna za tako uspješnu proizvodnju i tim?

Tri faktora koja su potrebna za uspješnu proizvodnju i tim su: Cilj u kojeg vjeruju svi u poduzeću, od vlasnika pa sve do pomoćnog radnika. Upornost svih članova tima da provedu zamisli koje se na prvi pogled čine: lude, nevjerojatne i neostvarive.

Treći faktor (onaj najbitniji) je organizirana podrška naših ljudi. Naši ljudi su prepoznali da radimo nešto sa srcem i to su nagradili! Organizirani narod kao što smo mi, Hrvati, koji uvijek pokazujemo organiziranost i zajedništvo onda kada je to bitno. I u našem slučaju, taj organizirani narod, to zajedništvo koje je podržalo našu ideju i omogućilo da ideja postane stvarnost bila je naša nagrada.  Bez ljudi koji kupuju hrvatske proizvode pa čak i onda kada su ti proizvodi u startu nešto skuplji, mi nikad ne bismo mogli napraviti tvornicu , postaviti i aktivirati serijsku proizvodnju  te napraviti temelje za jednu ozbiljnu priču. Uz ova tri faktora, važna je društvena odgovornost i suradnja sa zajednicom, dobavljačima i kupcima. Njegujemo i potičemo društveno odgovornu nabavu i prodaju kroz stalna ulaganja u poslovanje.

Godine 2018. potpisali ste ugovor o kupnji poznate svjetske tvornice drški s tradicijom preko 150 godina. Ono što je zanimljivo jest da su postojeći kupci talijanske tvornice AMBROGIO BERNASCONI SRL mahom najpoznatiji svjetski brendovi i gotovo da nema državnog dužnosnika, poznatog svjetskog medijskog lica ili člana neke kraljevske obitelji koji nemaju kišobran s drškom ovog proizvođača. Tko je od slavnih osoba ili dužnosnika do sada viđen s Hrvatskim kišobranom?

Nama je velika čast što smo kupili strojeve tvornice čovjeka koji je jedan od osnivača muzeja kišobrana na Lago di Maggiore koji je stvarao povijest manufakturne proizvodnje kišobrana i koji je 4. generacija uspješnih poduzetnika u Italiji. Stisnuti ruku takvom čovjeku i potpisati rukom pisani sporazum kojeg je gospodin Bernasconi ispisao, za našu tvornicu je sigurno jedan od bitnijih događaja koji su nam se kao tvornici dogodili u životu. Gotovo čitava talijanska povijest proizvodnje drški trenutno se nalazi u Zaprešiću!

Marin Rogić prilikom potpisivanja sporazuma s gospodinom Bernasconijem

Od poznatih osoba koje nose naše kišobrane svakako su: razni glumci, režiseri, doktori, političari (predsjednik i bivša predsjednica nose naše kišobrane) Čak imamo i fotografiju Angele Merkel koja stoji ispod našeg kišobrana, ali najbitniji od najbitnijih osoba su svakako umirovljenici koji posebno vrlo vjerno nose naše kišobrane, što često vidimo dok se vozimo tramvajem po gradu ili bilo gdje drugdje. Oni su za nas najistaknutije ličnosti i najvažniji celebrity-i koje ne želimo iznevjeriti, niti napustiti jer su oni isto tako vjerno pratili nas kad nam je bilo najpotrebnije.

View this post on Instagram

#hrvatskikisobran #kisobrani #kisa #☂️ #☔️

A post shared by Hrvatski Kišobran (@hrvatskikisobran) on

Radite i personalizirane kišobrane. Što sve potencijalni kupac može birati u slučaju da želi personalizirani kišobran?

Kao što je važno držati duh tradicije i prošlosti bitnom, u jednom poduzeću uvijek treba gledati naprijed, raditi na razvoju visokih tehnologija i slušati mlade umove kojih, hvala Bogu, u Hrvatskoj ne nedostaje. Baš zbog toga, proteklih smo godina uložili sve moguće resurse u razvoj software-a koji je osmislio mladi tim informatičara kao platformu za naručivanje kišobrana vlastitih kreacija. Mi ga popularno zovemo konfigurator, a daje vam mogućnost beskonačnih kombinacija kišobrana gdje možete apsolutno sve prilagoditi svojim željama. Na taj način, doveli smo tvornicu u vaš dnevni boravak. Takav način prodaje s tako detaljnim mogućnostima, moramo priznati, još nismo vidjeli. Svatko može isprobati konfigurator i naručiti svoj jedinstveni kišobran na: https://hrvatskikisobran.com/hr/configurator

Kako biste opisali svoju misiju i cilj?

Od misije i cilja, puno više njegujemo vrijednosti firme. Imamo ih tri, a to su: iskrenost, vrijednost jednakih šansi te vrijednost win-win pozicije kako prema kupcima tako i prema zaposlenicima. Dok god to možemo provoditi i tako živjeti, znači da su i naša misija i cilj ispunjeni. Mi želimo živjeti naše ciljeve i to je jedina sadašnjost u kojoj želimo ostati.

Kroz razvoj brenda, potičete i suradnju s hrvatskim dizajnerima pa je tako ostvarena suradnja s Ivanom Popović, Zigmanom, Anitom Krolo, Dajanom Vuksan, Elfs-ima, ali i hrvatskim Influencerima od kojih je najzapaženija suradnja s Ellom Dvornik. Možete li nam otkriti nekog dizajnera ili influencera s kojim još niste surađivali, ali biste to željeli?

I Hrvatski dizajneri i dobri hrvatski influenceri imaju često sličan problem. Imaju što za reći i pokazati, ali nažalost, često je publika premala pa je tako i komercijalno neisplativa. Mi hrvatski proizvođači, svakako smo tu za njih – za nove mlade ljude željne dokazivanja.

Ako baš moramo izabrati nekoga s kim bi željeli raditi to bi svakako bio neki neotkriveni talent s treće godine ŠPUD-a kome treba malo pomoći da ostvari puni potencijal. Nazovimo ga Pero. Mi želimo naći Peru!

Gdje vidite Hrvatski kišobran kroz 10 godina?

Izvoz nam je sve veći i veći i vidimo se sigurno u izvozu, ako želite da vam odgovorimo na način razumljiv običnim ljudima, a ako možete prihvatiti i neobične odgovore, onda bih vam rekao da želim da svi skupa izvučemo najbolje iz ove priče sa što manje nepravde, tuge i bez gorkog okusa u ustima. Želimo se i dalje igrati i stvarati.

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 25.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *