Inspiriran Šenoom, zagrebački dvojac D.I.K. predstavlja ‘Zlatarevo zlato’

Inspiriran Šenoom, zagrebački dvojac D.I.K. predstavlja ‘Zlatarevo zlato’

Zagrebački dvojac D.I.K. (Dado i Kizo) predstavlja ‘Zlatarevo zlato’, pjesmu kojoj je inspiracija bila djelo jednog od naših najvećih književnika, Augusta Šenoe.

O njezinom nastanku pripovijedaju Dado Matoš i Kizo Brajević: “Jeste li znali da je prvi hrvatski povijesni roman ‘Zlatarovo zlato’ nastao slučajno? Evo kako Šenoa izvještava čitaoca o tome kako je došao do fabule romana: “Premećuć po arhivu Grada Zagreba stare zaprašene artije u kojih sto godina nije bila ruka dirnula, naiđoh in ljutu i krvavu pru među silnim podbanom Gregorijancem i građani zagrebačkimi. A ja otresi prašinu, i eto ti gotove pripovijetke. Viknuh radostan i naoštrih pero. Stao sam slagati listine, čitati i čitati do zlovolje. Kopao sam da iskopam ruševine starog Zagreba, u duši mojoj oživiše divne slike, ja sam ih skupio, nacrtao, i evo ih pred tobom, štioče dragi.”

I sada, kada smo rasvijetlili tu prvu slučajnost, možemo spomenuti i sve ostale slučajnosti koje su, circa 150 godina kasnije, dovele do pjesme i spota ‘Zlatarevo zlato’ zagrebačke grupe D.I.K..

“Autor pjesme Zoran Brajević jednog je dana, slučajno premećuć po arhivi svoje školske lektire (“u kojih četrdeset godina ruka nije dirnula” – namjerno izostavljeno željom autora), naiđoše na tu divnu mu uspomenu iz školskijih mu dana i on tada napiše pjesmu.Onda Dado i Kizo otiđoše na neki tulum, i tamo stanu pjevati i pjevati tu pjesmu do zlovolje svih gostiju. Vidjevši da lijepa i mlada Katarina Bačić pjeva sunjima, vikne Dado radosno: “Hajmo snimiti tu pjesmu i napraviti spot! I eto ti gotove pjesme i spota grupe D.I.K. ‘Zlatarevo zlato’, slušaoče dragi.”

Nakon kratkog, humoresknog uvoda, poslušajte kako su Dado i Kizo, inspirirani velikanom domaće književnosti, opjevali svoje ‘Zlatarevo zlato’.

FOTO: Still image/PROMO

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori