Ivo Jurić: Glazba je iznad materijalnog i ako se usko gleda kroz biznis nema prostora da napravi velike stvari koje mogu trajati godinama

Ivo Jurić: Glazba je iznad materijalnog i ako se usko gleda kroz biznis nema prostora da napravi velike stvari koje mogu trajati godinama

Ivo Jurić posljednjih 13 godina surađuje s brojnim glazbenicima (Nikša Bratoš, Ana Rucner, Ivica Brnas Fudo, Dragan Brnas…), no, prošlog je ljeta poželio jednu bržu pjesmu, punu pozitivne energije. Kontaktirao je Marka Tomasovića i dogodila se pjesma ‘Vatre u nama’ pod izdavaštvom diskografske kuće Menart, koja je i povod našem današnjem razgovoru.

Nakon 13 godina glazbenog iskustva, dogodila Vam se pjesma Vatre u nama pod izdavaštvom diskografske kuće Menart i u suradnji s Markom Tomasovićem. Možete li nam opisati taj trenutak kada se pjesma jednostavno dogodi. Po čemu znate da će pjesma biti savršena baš za Vas? Mislite li da je moguće iznijeti pjesmu, ako se niti malo ne pronađete u njoj?

Početkom ljeta prošle godine izdao sam singl pod nazivom Znaš ono. To je bila prva moja pjesma na kojoj sam sve instrumente i vokale snimao sam u svom kućnom studiju.

Krenula je sezona pa tako i svirke, pa sam razmišljao koji potez sljedeći trebam napraviti. Trebala mi je brza, vesela pjesma puna pozitivne energije. Nešto što bi svatko mogao pustiti u bilo koje doba dana i noći. Kontaktirao sam Marka Tomasovića i on mi je dao na izbor dosta svojih pjesama. Na tom popisu naletio sam na Vatre u nama. Prosviravajući je na akustičnoj gitari dogodio se taj klik. Jednostavno znate da je ta pjesma vaša pjesma. Odmah sam mogao zamisliti sebe kako je izvodim na svirkama i kako je publika pjeva sa mnom u glas. 

Mislim da se određena doza zanata stekne sa godinama pa neke pjesme možete provući, a da ih baš ne osjećate, ali publika uvijek na kraju to prepozna. Jednostavno morate sami osjetiti tu emociju koju želite prenijeti na druge. Drugačije ne ide.

Na pjesmi su radili vrhunski glazbenici; Josip Vukoja aranžman i mix, Saša Miočić mastering, Zvonimir Pejić klavijature, dok ste prateće vokale snimali upravo Vi. Tekst potpisuje Danijela Borovnjak, a govori o emociji sreće i ljubavi. Što osobito cijenite kod ljudi s kojima surađujete te s kakvim ljudima nikada ne biste mogli surađivati? 

Najviše cijenim iskrenost, otvorenost i to što novac nije osnovni motiv. Glazba je iznad materijalnog i ako se usko gleda kroz biznis nema prostora da napravi velike stvari koje mogu trajati godinama. Drago mi je da imam sjajan tim uz koji mogu raditi i stvarati.

Nek’ izgori tama od vatre u nama, stihovi su Vaše nove pjesme. U neku ruku su me podsjetili na stihove: Svuda je tama, ali pjesma je u nama, grupe Bluvinil. Možemo li i Vaše stihove interpretirati u kontekstu društvene situacije u kojoj se nalazimo?

Naravno. Iako se u tekstu obraćam ženskoj osobi, ja sam je doživio više općenito. U ovo ludo vrijeme svima nam treba neka snaga iznutra da pobijedimo sve loše oko nas. To može biti ljubav, inspiracija, sreća ili bilo koja druga vatra koja nas pokreće.

Glazbom ste se počeli baviti s 14 godina, kad ste došli kod maestra don Dragana Filipovića u Katedralni zbor u Mostaru. Poželjeli ste otići na Akademiju u Split, no odlučili ste ostati u Mostaru. Koje su najčešće predrasude na koje ste nailazili o Mostarcima? Mislite li da bi se Vaša karijera razvijala nekim drugim tempom da ste odlučili otići u npr. Split, Zagreb, Sarajevo ili neki drugi grad?

Predrasude su standardna stvar kada pojedinac prelazi iz manje sredine u veću. Uvijek se trebate dokazivati i mijenjati neku površno stečenu sliku o vama. Ali opet to ovisi od osobe do osobe… Nije u redu nikoga unaprijed svrstavati u neke okvire. Definitivno bi mi neke stvari bile puno lakše da sam ranije počeo raditi u većoj sredini. Međutim, okolnosti mi nisu to tada dozvoljavale, a na kraju je sve kako treba biti…sve s nekim razlogom!

Za bljesak.info davne 2012. rekli ste: Imam dosta pjesama, ali sam odlučio ne izdavati sve odjednom, nego ići postepeno, pjesmu po pjesmu, jer nemam namjeru od svojih autorskih stvari napraviti nešto komercijalno što će se brzinski prodati i od čega ću ja uzeti neke pare. Mislite li da u svakom glazbenom žanru može doći do zasićenja prilikom naglog uspona? Jeste li možda promijenili mišljenje u međuvremenu?

Glazbenik se uvijek treba razvijati, napredovati. Svi se mijenjamo s godinama pa sam se tako i ja promijenio. Od 2012. do danas napisao sam dosta pjesama.

Mijenjali su se planovi i razmišljanja, ali jedno je ostalo isto: glazbu nikad nisam gledao kroz novac pa tako ni danas.

Možete li nabrojati tri svoje mane i tri vrline koje podjednako utječu na razvoj Vaše glazbene karijere – bilo da Vas koče ili guraju naprijed?

Brzoplet sam, ali i uporan. Jako sam samokritičan, ali uvijek radim na sebi. Veliki sam emotivac, ali zato proživljavam ono što pjevam.

Kada biste mogli upoznati bilo koje tri osobe iz cjelokupne ljudske povijesti – koga biste izabrali i zašto? 

Nikola Tesla – zato što je najveći um koji je ikada hodao ovom planetom. Elvis Presley – čovjek koji je promjenio svijet kulture, glazbe i zabave. Oliver Dragojević – zato što mi je primjer i jedan od najvećih uzora u životu. 

Dvije lekcije koje Vas je naučila 2020.?

Sve je prolazno, ništa nije sigurno. Cijeni ljude oko sebe i živi život.

Nekoliko brzopoteznih

Omiljeno mjesto u Zagrebu: Jezero Jarun.
Posljednji koncert na kojem ste bili: Gypsy Kings, Sarajevo.
Koji biste instrument voljeli naučiti svirati: Saksofon.
Što ste željeli biti kada ste bili mali? Svećenik, haha.
Pjesma koju biste voljeli izvesti pred prepunom Arenom Zagreb? Bilo koju od mojih, a ako baš moram izabrati jednu onda bi to bila pjesma s kojom je sve krenulo, moja prva Pučine snova.

FOTO: Marija Tadić

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori