Kad cijeli svijet osjeti ljetnu oluju odgovoran je samo jedan čovjek – Mate Rimac

Kad cijeli svijet osjeti ljetnu oluju odgovoran je samo jedan čovjek – Mate Rimac

Ne bih se nazvao zaljubljenikom u automobile na klasičan način. Nikad nisam jurcao po gradu, bježao od murje, rastavljao aute na njihove najmanje organe i radio sve te stvari koji klasični zaljubljenici rade otkad su dovoljno sposobni ukrasti ključeve Juge 45 od roditelja, kao što to pjesma kaže. U drugu ruku, neke automobile sanjam. Sanjam Mini Coopere, godište 1963.-1999., John Cooper ili S linije kako padaju s nebesa u svim Skittles bojama direktno u moju garažu. Sanjam Ford Mustange, ali ne one Eleanore iz filma Nestali za 60 sekundi nego Boss 302 liniju iz 1969. kako zvukom V8 motora ruši sve semafore u Zagrebu.

Za klasičan sam način zaljubljenosti oduvijek bio prepristojno dijete. Kod ove dvojice je uvijek bilo jednostavno, svojom wannabe umjetničkom dušom, zamisliti sebe za upravljačem puno većim i mršavijim od današnjih dok se vozim kroz idilične scene Italije, Francuske ili neke pustinje Amerike. Na radiju s okruglim potenciometrima i velikom linijom koja klizi po ispisanim frekvencijama radiostanica kroz šum bi se pojavila Show me how to live od Audioslavea i samo bih se vozio do kraja svog života ili, s obzirom na potrošnju istih, prve benzinske postaje. Kao što se može zaključiti, oduvijek sam više bio sucker za automobile koji pričaju priče.

Da mi je netko prije par godina rekao da će u tu istu priču uskočiti automobil hrvatske proizvodnje, odnosno električni automobil hrvatske proizvodnje… Ček ček, električni hyperautomobil hrvatske proizvodnje, rekao bih mu da se Vrapče nalazi na perifiriji grada Zagreba i preporučio mu psihijatrijsku ustanovu koja se nalazi u navedenom kvartu. Međutim, priznajem, otpuhala me Nevera!

U lipnju 2021. godine svima nam poznati Rimac Automobili objavljuju serijski naziv njihovog C_two – Rimac Nevera! Prema novinaru svjetski poznatog Top Geara, auto nije samo nabrijan do kraja nego je i prava čarolija za voziti. Iako se radi o električnom automobilu, zbog sve te snage i vrhunskog inženjerstva, Nevera nije dosadni strujaš koji nema nikakvu dušu. Dapače, ona je prava oluja koju ne možeš ne osjetiti dok 1.4 megawatta vrište kroz karbonsku karoseriju. Oluja je to opasana hrvatskom kravatom na bokovima u kojoj se kriju usisnici zraka za stražnje sustave hlađenja, nešto nalik Iron manovim gadgetima. Ljudi moji pa Mate Rimac je Tony Stark. Žao mi je što vam ja to moram otkriti, ali netko je morao.

Zavaljen u fotelju listam Youtube videa novinara i ostalih koji su probali voziti Neveru i svi imaju jednu zajedničku karakteristiku – nekontrolirano umiranje od smijeha. Od adrenalina, panike, sreće ili opće nevjerice, sasvim nebitno. Nakon pritiska papučice gasa treba vam 9,3 sekunde da se na brzinomjeru pokaže 300 km/h. Da razjasnimo, Nevera je brža i od slobodnog pada. Sjedim, gledam i smješkam se kao tinejdžer dok čita poruke srednjoškolske simpatije. Možda da predložimo Mati medicinsku primjenu Nevere kad joj već tako ide nasmijavanje ljudi.

Ovo su neki od najvažnijih podataka vezanih za Neveru:

  • najsnažniji i najbrže ubrzavajući serijski automobil ikad
  • najveća karbonska konstrukcija šasije u cijeloj automobilskoj industriji
  • najnaprednije vektoriranje okretnog momenta ikad na četiri zasebna elektro motora
    koja zajedno daju 1914 konjskih snaga
  • ubrzanje do 100 km/h za 1,85 sekundi (ubrzanje do 100 milja 4,3 sekunde
    a do 300 km/h 9,3 sekunde)
  • najveći kapacitet baterije u serijskom automobilu ikad, a kada je priključen
    na 500 kW punjač napuni se do 80% za 19 minuta
  • sedam različitih modova vožnje
  • AI vodič za vozače s 13 kamera, 12 senzora i 6 radara, mobilna aplikacija
    na kojoj se povežete s automobilom i imate uvid u sve moguće podatke i statistike

    uz sve navedeno, moram napomenuti da je većina komponenti napravljena u samoj tvrtci.

Nazovite me ludim, ali sjedim ponosan dok pišem ovaj članak kao da sam ja osobno sastavljao automobil. Ne znam. Drago mi je što imamo Rimca. Drago mi je što je Rimac pionir električnih hyperautomobila prepoznat u cijelom svijetu. Drago mi je da imamo automobil s kravatom i još mi je drago što pored Engleza (Mini Cooper), Amerikanca (Boss 302) kao za glazbu, film i bilo koju drugu umjetnost imam domaći pandan i za automobil pa opet svima mogu reći: nemaju oni tamo preko bare ništa bolje od nas, samo mi svoje premalo cijenimo.

Naslovna foto: www.rimac-automobili.com

Mateo Nikše

Krivi pravnik, polovni buntovnik i nepopravljivi utopist. Volim prirodu, životinje, dobru glazbu, filmove/serije(po mogućnosti dokumentarne). Gitarist sam benda Talvi Tuuli, tekstopisac i audio inženjer.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori