‘Kafkin podrum’: Roman Borisa Perića namijenjen publici koja upravo živi u kafkijanskom vremenu

‘Kafkin podrum’: Roman Borisa Perića namijenjen publici koja upravo živi u kafkijanskom vremenu

Boris Perić se u svojem novom romanu Kafkin podrum inspirirao pasusom iz jednog Kafkinog pisma u  kojem se pisac dotiče ideje bijega u samoću, kompletnu izolaciju, u kojoj bi se mogao posvetiti svojoj jedinoj istinskoj preokupaciji – pisanju. Tako bi nastalo djelo koje bi bilo čista, nepatvorena književnost, potpuno neosjetljiva na kontekst u kojem se piše, autentični glas autora.

Jedan od najzanimljivijih suvremenih hrvatskih pisaca, Boris Perić se u svojem književnom, ali i prevoditeljskom te uredničkom radu često bavio Kafkom te je vrhunski upoznat sa Kafkinim stilom kojeg u romanu Kafkin podrum uvlači među retke vlastitog autorskog izričaja. Kafkin podrum je tako prava književna poslastica koja nije samo namijenjena onima upućenima u Kafkino djelo, nego prvenstveno govori širokoj publici koja upravo živi u kafkijanskom vremenu i koja će nesumnjivo osjetiti senzibilitet koji roman nudi.

Kafkina ideja o izolaciji u podrumu, kao uostalom i ostatak njegova opusa, ambivalentna je ironijska igra u kojoj je upravo takav poduhvat smišljen kako bi subvertirao samu ideju iz koje se rađa. Stoga ne treba čuditi što Perićev roman započinje scenom dijaloga između pisca i urednika, koja sama po sebi nosi kompleksnu konstrukciju nastanka književnog djela, što je možemo razumjeti kao temeljni konflikt dviju pozicija koje se nameću kao ključne za stvaranje književnog teksta – proizvodnja i potrošnja. S jedne strane urednik, koji je uvjeren da poznaje tržište i čitatelje te koje ih teme zanimaju, a s druge pisac, koji vjeruje u mističnu moć autora sposobnog da svojim tekstom zavede ili čak stvori publiku.

Potražite roman “Kafkin podrum” na ljevak.hr

FOTO: Pixabay

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori