Maja i Ivan, idejni začetnici projekta ‘Moj validitet’ poručuju: Kada ti daju izazov, narasti na njemu

Maja i Ivan, idejni začetnici projekta ‘Moj validitet’ poručuju: Kada ti daju izazov, narasti na njemu

Maja Krištafor i Ivan Tominac mladi su marketinški stručnjaci, kreativci, novinari i aktivisti. Iako nam je prošla godina donijela mnoštvo izazova na poslovnom i privatnom planu, njih dvoje su i tad ostvarili ogromne uspjehe! Naime, prošle godine sudjelovali su čak u četiri natjecanja i pokupili vrijedne nagrade. Njihov projekt „Moj validitet“ jedan je od pobjedničkih na natječaju ‘Moja Inicijativa’ u organizaciji Inicijative mladih za ljudska prava, a u sklopu projekta Social Innovators. Kako su došli na ideju, koliko je trajala razrada projekta i što im znače inicijative poput ovih, saznala je Katarina Dropulić.

Kako ste saznali za projekt Social Innovators i što vas je motiviralo da se uključite u natječaj „Moja inicijativa“ ?

Kako je često slučaj,  preko Facebooka. Zapravo, bez previše znanja o samom projektu, rekli smo: ’’Na ovo idemo!’’ Često zajedno pričamo kako bismo se htjeli baviti društveno odgovornim projektima, a ovo je bila izvanredna prilika da testiramo sebe, svoje ideje i dobijemo povratnu informaciju.

Kako je tekao proces prijave i koliko vam je vremena oduzela razrada projekta, a na kraju i pitch prezentacija?

Sami proces prijave nam je bio relativno lagan zato što smo imali ideju o kojoj smo već neko vrijeme pričali. Dapače, u tom trenutku nije bila na papiru, no kada smo krenuli – samo je “ispalo iz nas.’’ Kada smo poslali prijavu,  mislili smo, naravno, da nismo napisali sve i da oni koji gledaju našu prijavu možda neće shvatiti što mi to želimo. Ipak jesu! Na pitchu smo radili oko tjedan dana. Nismo htjeli ponoviti situaciju s prijave. Nismo htjeli ništa dovesti u sumnju, zato smo sve posložili i napravili pitch na koji smo ponosni.

Oboje ste mladi, ambiciozni radoholičari s ogromnim entuzijazmom prema društvenom poduzetništvu, socijalnim temama i problemima mladih. Koji su ključni problemi i izazovi s kojima se mlade osobe susreću danas?

Glavni izazovi su nedostatak povratne informacije, gledanje mladih ljudi kroz prizmu starosne dobi kao okosnice bilo kakvog inputa za dalje. Starosna dob jest dijelom identiteta, ali nikako motivacije, želje i mogućnosti. Bojimo se da mnogi oko nas to ne shvaćaju, no mi se svojim radom trudimo mijenjati perspektivu i predstavljati svoju dobnu skupinu na najbolji mogući način.

Želimo biti glas za one koji su od sustava malo prestrašeni i/ili obeshrabreni.

Vaš projekt zove se „Moj validitet“. Možete li nam ukratko reći nešto više o projektu i što vas je potaknulo da baš njega predstavite? Koji su vam ciljevi projekta i što očekujete od njegove realizacije?

Moj validitet je projekt čiji je cilj destigmatizacija osoba s invaliditetom. Kampanjom na društvenim mrežema i izložbom želimo priču okrenuti u smjeru ‘’validitet je IN.’’ Cilj je ponuditi novu perspektivu i stvorenim sadržajem naglasak staviti na mogućnosti svakog pojedinca, a ne dijagnoze koje su osobama s invaliditetom nerijetko breme i najveći dio njihova identiteta u očima društva. Želimo odgovoriti na pitanje ‘’Što oni mogu?’’ i poticati holistički pristup.

Radite kao novinari, još uvijek studirate, imate jako puno interesa. Koji su planovi za budućnost i kako se vidite u ovom izazovnom i užurbanom svijetu?

Idemo zajedno do zvijezda, oboje kroz par godina želimo završiti doktorat i zavrtiti još nekoliko projekata. Želimo i dalje raditi na projektima koji će educirati i biti dodana vrijednost društvu. Između ostalog, vidimo se i u poduzetništvu – opet zajedno.

Poslodavci, tvrtke i poduzetnici jedan su dio vašeg projekta. Ima li kod njih interesa za vašu inicijativu?

Danas kada je društveno odgovorno poslovanje puno više od slova na papiru, poslodavci daju sve od sebe kako bi se u što boljem svjetlu predstavili društvu. To im je na kraju bitan kotačić održivosti, tako da interesa svakako ima. Još ćemo vidjeti kako će prihvatiti našu ideju, ali vjerujemo da ćemo neke dobiti na svoju stranu i da će naša priča biti i njihova.

Tko se još može uključiti u vaš projekt i na koji način sudjelovati u vašoj kampanji?

Najvažnije su u našem projektu upravo osobe s invaliditetom. One će kroz naš projekt dobiti mogućnost “ispričati’’ svoju priču. Planiramo 12 magazinskih naslovnica na kojima će se isticati isključivo njihovi uspjesi i mogućnosti. Stoga, prvi poziv upućujemo njima. Drugo, bitno nam je naći kafić, zato što želimo rješavanje problema obavljati tamo gdje on nastaje – u društvu, među ljudima… na kraju, pozivamo sve ljude da u nekom trenutku počnu pratiti naše društvene mreže. Bitno nam je da što više ljudi ovu poruku podijeli s nama. To je jedini način da se poruka i proširi.

Što za vas znači validacija?

Validacija je, najjednostavnije, kimanje glavom na potencijal. Ne dovodeći u pitanje ono što ne možemo, već otvaranje prostora za iskorištavanje primjećenog potencijala.

Kako gledate na natječaje i inicijative poput Social Innovators i drugih na koje ste aplicirali? Što vam znači mogućnosti koje pružaju ovakvi projekti?

Nama s jedne strane daju mogućnost da se dodatno povežemo, a ono što je neosporno jest činjenica da takvi projekti daju mladima mogućnost da iznesu promjene. To je bitno. Zato što na kraju na mladima svijet ostaje – zar ne?

Kad biste u jednoj rečenici opisali prošlu godinu, koja bi to bila?

‘’Kada ti daju izazov, narasti na njemu.’’ – u jednoj rečenici.

Koja bi bila poruka svim mladima u kojima čuče super ideje, a nikako da se odvaže otkriti ih svijetu oko sebe?

Usudite se prijaviti na takve i slične projekte. Takvi projekti dobar su način umrežiti se s mladim ljudima koji dijele vaše želje za promjenama. Nas dvoje upoznali smo se upravo na jednom projektu i na kraju nastavili stvarati zajedno. To je dobar način. Tako smo uspjeli okrupniti svoje potencijale i u ovom trenutku smo sigurno jači. S druge strane, dobit ćete dodatnu motivaciju i povratnu informaciju koja može biti uvelike korisna za osobni i profesionalni rast.

Projekt Social Innovators podržava Island, Lihtenštajn i Norveška kroz EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment. Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu.

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori