Maja i Nikolina iz TEJE: Kroz TEJE želimo ukazati na veliki problem zagađenja koje uzrokuje modna industrija

Maja i Nikolina iz TEJE: Kroz TEJE želimo ukazati na veliki problem zagađenja koje uzrokuje modna industrija

Spora moda postaje ekološka nužnost, a u želji da osvijeste kako second-hand odjeća može biti trendi, Maja Krištafor i Nikolina Šiljeg ovog su ljeta pokrenule brend TEJE. Odlučili smo provjeriti tko su djevojke koje su pokrenule digitalnu revoluciju vintage second-hand shopova.

Što stoji iza naziva brenda TEJA?

Nikolinino društvo je, još dok su bili u srednjoj školi ‘izmislilo’ naziv ‘teja’, koji opisuje zgodnu, samostalnu, ambicioznu ženu, ženu koja zna što želi.

Taj naziv ostao im je još od tada  u rječniku, a svatko tko se s njima druži brzo taj naziv i usvoji. Kada smo pokretale brend, nije bilo boljeg naziva od tog, jer želimo da se u našim odjevnim komadima svaka žena osjeća kao Teja – da bude samopouzdana i svjesna koliko vrijedi.

Hoće li u TEJA kolekcijama svatko moći pronaći nešto za sebe?

Svaka kolekcija inspirirana je različitim stilom koji ćemo prikazati kroz jednu osobu. Da pojasnimo, svaka kolekcija će nositi ime po drugoj ženi koja ima svoje specifične karakteristike, stil, način izražavanja,.. Kroz kolekcije ćemo probati biti što inkluzivnije, tako da zaista svatko može pronaći nešto za sebe.

Prva kolekcija zove se ‘Mila’ i oličenje je plahe ženstvenosti. Možete li nam natuknuti kakve nam još kolekcije spremate do kraja godine?

Sredinom jeseni izlazi Rita. Ona je odvažna žena koja stremi za svojim ciljevima i ništa ju neće spriječiti u tome da ih ostvari. Odjevni komadi koje ćemo s njom predstaviti baš odražavaju takav mood te se nadamo da će se osobe koje budu kasnije te komade nosile osjećati baš tako.

Jesu li Hrvati ekološki osviješteni, kada je u pitanju reciklaža odjeće?

Nisu, gotovo pa uopće. To je zato što generalno fali edukacije o recikliranju, a pogotovo o odjeći za koju većina ljudi nije upoznata što se može reciklirati i na koji način, gdje se takve stvari ostavljaju. Kada smo prije lansiranja brenda radile mini kviz o osvještavanju ljudi o tome koliko modna industrija doprinosi zagađenju okoliša, došle su nam mnoge poruke zgražanja, jer ljudi nisu uopće znali koliko zapravo kupnjom utječemo na zagađenje i globalno zatopljenje.

Današnju odjeću u prosjeku nosimo samo jednu do dvije sezone nakon čega ona odlazi na smetlište. S druge strane, da bi se proizvele samo jedne traperice potrebno je i do 2000 litara vode. Ta količina dovoljna je za piće jedne osobe skoro 10 godina. A da ne govorimo o zagađenju kemikalijama, nehumanim uvjetima rada i potplaćenosti radnika i radnica.

Mnogo nas ne razmišlja uopće da kada kupi neki odjevni komad na ‘akciji’ za 19,99 kuna, cijena tog odjevnog predmeta je u realnosti mnogo veća. Zbog pretjeranog konzumerizma i brze mode sustav izrabljuje one najranjivije te zagađuje okoliš tamo gdje mi ne vidimo. S druge strane marketinške kampanje nam mažu oči i rade svojevrsni ‘greenwashing’ zbog kojeg zapravo kupujemo više jer mislimo da radimo dobru stvar.

Kroz Teje želimo ukazati na veliki problem zagađenja koje uzrokuje modna industrija i pružiti alternative brzoj modi. Želimo pokazati da alternativa ne mora biti potpuni prestanak kupovine, već kupovanje s uključenom svijesti, kao i reusing i upcycling.

Što Hrvati trebaju znati o second-hand shopovima, a da to još ne znaju?

Da second-hand shopovi ne prodaju odjeću koja je pokidana i iznošena, koja je prljava,.. Već da se radi o komadima koji su jako kratko nošeni i u sjajnom stanju za proživjeti još života s novim vlasnicama i vlasnicima. To je tabu koji se krenuo razbijati sa sve većom popularnosti održive mode, što nam se jako sviđa.

Što je za vas autentičan stil?

MAJA: Onaj koji te odražava i u kojem se ti osjećaš dobro.

NINA: Složila bih se s Majom. Stil u kojem si ti ti, najbolja sama sebi.

Kako biste vi opisale jedna drugu kroz modni stil?

MAJA: Nina je totalno ‘Senidah’ stil, voli eksperimentirati i iskombinirati što god može na tenisice.

NINA: Maja je rekla bih baš ono ‘Girl Boss’. Uvijek sređena pa gdje god išla.

Čime se bavite kada se ne bavite TEJOM?

MAJA: Radim kao novinarka, freelancam kao digitalna strateginja i trudim se biti aktivistkinja, stoga puno učim, čitam te djelujem kad god je moguće.

NINA: Trenutno radim kao prodajna agentica, a usput gradim karijeru modela i fotomodela.

Nekoliko brzopoteznih:

Posljednji komad odjeće koji ste kupile:

MAJA: Traperice.

NINA: Košulja.

Što trenutno imate na sebi:

MAJA: Traperice, ljetnu košuljicu i sandale.

NINA: Kratke tajice, ogromnu majicu XXL, visoke čarape i tenisice.

Što odjeća koju trenutno imate na sebi simbolizira/govori o vama:

MAJA: Da volim cvjetni uzorak.

NINA: Vintage Girl. 😀

Omiljeni komad odjeće:

MAJA: Traperice (haha)

NINA: Ne mogu izabrati jedan. Najviše obožavam svoje košuljice, ljetne pogotovo.

Omiljeni komad nakita:

MAJA: Naušnice bez daljnjeg.

NINA: Ne nosim baš nakit, ponekad sat ili prstenje.

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori