Meri Andraković ususret CMC festivalu: ‘Scena je široka i svi stanemo na nju, ali bitno je ono što opstaje’

Meri Andraković ususret CMC festivalu: ‘Scena je široka i svi stanemo na nju, ali bitno je ono što opstaje’

Mlada pop zvijezda Meri Andraković ima novi hit. Pjesma “Briga za sve” novi je uradak ponajboljeg hrvatskog autora i producenta Borisa Đurđevića iz Colonije, a s kojom će ova atraktivna Belišćanka nastupiti na CMC festivalu u Vodicama. Ususret samom festivalu, razgovarali smo s Meri.

Za tjedan dana ćeš nastupiti na CMC festivalu. Jesi li uzbuđena?

Jesam. CMC Festival nekako svake godine zaokruži sve što radim preko godine i uvijek se imam prilike iznova pokazati i predstaviti publici te smisliti neki novi detalj za nastup uživo. Početak ljeta, more, ogromna posjećenost festivala od strane publike i druženje s kolegama uvijek nekako obilježi svaku godinu.

Što za tebe znači nastup na CMC festivalu? Što je za tebe CMC festival bio kroz sve ove godine?

Svakako priliku da se ponovno vidiš sa kolegama, podružiš, izmjeniš nova iskustva, smisliš nešto novo kako zabaviti publiku i predstaviti svoju pjesmu. Od prve godine kad sam debitirala (to je bilo prije 4 godine) svaki put mu se sve više radujem i s nestrpljenjem čekam početak lipnja upravo iz tih razloga.

Nastupit ćeš s groovy, otkačenom, luckastom i pjesmom prepoznatljivog pop beata koji lako ulazi u uho. Možeš li nam reći malo više o njoj?

Pjesmu smo Boris Đurđević, s kojim surađujem od početka karijere i ja pronašli sasvim slučajno, kada smo preslušavali neke instrumentale. Na prvu mi se svidjela, a i on se složio da je to “Merin đir” iako je demo pjesme otpjevala Ivana iz Colonije.

Mislim da sam se baš nekako prepoznala u njoj, jednostavno kao izvođač ponekad osjetiš kad je neka pjesma tvoja, a kada ne.

Svijet u videospotu inspiriran je Alisom u zemlji čudesa. Kakva je zemlja čudesa u spotu, a kakva je zemlja čudesa u kojoj bi ti voljela živjeti? 

U spotu je zemlja čudesa ona u koju me uvode u mom snu, zemlja u kojoj je ljude briga za sve, žongliraju po ulicama, voze monocikle, pjevuše, rade kartaške trikove… U toj bajci i u njenoj realizaciji pomogli su mi moji kolege s kojima studiram glumu i lutkarstvo na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, pa se ovaj spot može gledati i kao mali filmić. Spot su osmislili i snimili Marko Džavić i Domagoj Oklopčić sukladno onome što sam pjesmom htjela reći. U takvom istom svijetu ja uvijek živim, gledam svijet kroz svoje narančaste naočale i – briga me za sve.

Koliko danas dobar spot doprinosi uspjehu same pjesme? Misliš li da je on nužan za njen uspjeh?

Mislim da je, pogotovo sada kada se glazba preselila i na druge medijske platforme kao što je YouTube i televizija. Svaka dobra pjesma zaslužuje i dobar spot, otkačen, kreativan, toliko je puno ideja koje izvođači mogu iskoristiti u spotu, zato mi bude krivo kada vidim nekreativne spotove, takvi se vizualno teže zapamte, džabe ti dobra pjesma. Mislim da je svakako 50-50, dobra pjesma i dobar spot.

Što očekuješ od ove pjesme i ima li u glazbi uopće očekivanja?

Očekujem dobru prihvaćenost od strane publike jer se u pjesmi mogu pronaći svi – stari, adolescenti, mladi, bake, djedovi… Sve nas je ponekad briga za sve ili bi željeli da je tako. Naravno da ima, dok god je ljudi koji je slušaju (a svi slušamo glazbu), samo je bitno potrefiti ono što se ljudima sviđa.

Veliki hitovi obično ne nastaju preko noći. Nekad moraju odstajati godinama, desetljećima kako bi se najednom prepoznali. Vjerujete li uopće da postoji univerzalna formula za hit – ili, da je nekoć postojala?

Mislim da ne postoji. Kada bi postojala, vjerojatno bi se svi mi glazbenici rado prebacili na tu formulu. A ovako, nikad ne znaš kada se i kako može zalomiti hit – u tome i je prava čar, i ćorava koka ubode zrno, kao mi glazbenici hitove. Zato neki cijelu karijeru posvete tome. Ali vjerujem da se kad tad pronađe – ona prava pjesma.

Da imaš priliku jedan dan preuzeti neku našu lokalnu radio postaju, kako bi izgledala playlista koju bi puštala? Tko bi se sve našao na njoj?

Budući da ne slušam previše sadašnje domaće hitove i ne guštam baš u njima osim ponekih, mislim da bi na mojoj playlisti bili Buč Kesidi, Pocket Palma, Darko Rundek, Svemirko, Azra, Colonija svakako (ne ubacujem ju zbog Borisa, hahahah). Šaroliko, znam, ali otprilike suma onoga što slušam od domaće glazbe.

Koji je najveći izazov u kojem se nalazi hrvatska glazbena industrija u 2022. godini?

Društvene mreže i platforme. Sada i influenceri, YouTuberi, svi mogu postati glazbenici ako to požele i to masovno popularni zbog poznatosti na društvenim mrežama. E sad, ja protiv toga nemam ništa, neka svatko radi što želi, scena je široka i svi stanemo na nju, ali bitno je ono što opstaje, a ne što prođe preko noći. Svijet se munjevitom brzinom mijenja i tko zna što nas nagodinu već čeka s obzirom na to da s tom elektronikom i internetom nikad ne znaš.

Da se mene pita, ja bih se vratila u razdoblje gramofonskih ploča, snimanja u studiju bez autotunea, kad su mogli pjevati samo oni koji zaista znaju pjevati. A danas… svatko može pjevati.

FOTO: Marko Džavić i Domagoj Oklopčić

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori