Paško Vukasović: Kroz ‘Igru uma’ htjeli smo prije svega potaknuti publiku na toliko potrebno kritičko promišljanje

Paško Vukasović: Kroz ‘Igru uma’ htjeli smo prije svega potaknuti publiku na toliko potrebno kritičko promišljanje

Što se dobije kada se pomiješa Muzej iluzija s napetom triler-dramom? Dobije se predstava umjetničke organizacije Boom! teatar Igra uma! U najavi stoji da se kroz 65 minuta predstave propituje jedno od fundamentalnih pitanja modernog društva u kojem živimo – tko je od nas lud, a tko normalan. Je li sve oko nas samo varka, optička, akustična ili neka druga iluzija, ili se stvarnost surovo događa u našem okruženju, ali je mi ne želimo biti svjesni? Na nekolicinu pitanja o ovoj predstavi nesvakidašnje tematike odgovorio nam je sam redatelj Paško Vukasović!

Muzej iluzija još nije bilo iskorišten za kazališnu predstavu, otkud baš taj prostor?

Nezavisna umjetnička organizacija Boom! teatar kazališnu umjetnost gleda u smislu interdisciplinarnosti i upravo na tom tragu, kada sam dobio priliku režirati predstavu Igra uma promišljao sam o adekvatnom prostoru. Muzej iluzija inovativni je hrvatski brand koji muzejski postav percipira u širem kontekstu. Dramau svom dramaturškom narativu stvara određenu iluziju propitujući u kakvoj stvarnosti i kakvom sustavu vrijednosti živimo. Zbog svega navedenog smatrao sam da je moguća iznimno kvalitetna simbioza Muzeja iluzija i kazališne predstave Igra uma što se, kroz reakcije publike, pokazuje ispravnim.

Na koji je način odabrani prostor utjecao na mračnu atmosferu predstave?

Muzej iluzija, zbog svoje kreativnosti, drugačijosti i inovativnosti postao je prepoznatljivi, ne samo zagrebački, nego i hrvatski brand diljem svijeta. Dom naše predstave dominantno je zagrebački muzej, koji je idealna kulisa ove triler-drame s crnohumornim elemetima, povezujući kazalište, u finom tkanju, s muzejskim prostorom budućnosti. Enormnu ulogu u stvaranju atmosfere daje svjetlosna kulisa predstave genijalnog oblikovatelja rasvjete Ivana Štroka koji je s decentnim pristupom kroz svjetlosno oblikovanje, podigao atmosferu cijele predstave na još jedan viši nivo.

Balansirate karijeru glumca i redatelja, pomaže li jedno područje drugome u činu stvaranja ili upravo suprotno?

Moram priznati da se smatram prije svega glumcem s tek ponekim izletom u područje režije kada se radi o temama i projektima koji me i privatno interesiraju. Zasigurno da su glumački i režijski poziv u izvjesnoj koliziji, ali svaki od njih nosi svoje specifičnosti, kojih najčešće, dok te se ne počnu ticati, nisi ni svjestan. Kazalište i film timske su umjetnosti, da se izrazim sportskim rječnikom, i krucijalan je timski rad apsolutno svih dionika projekta da bi konačni „produkt“ bio kvalitetan.

Kako ste se odlučili na elemente horora u predstavi? (Često se kaže da je horor jedan od najtežih žanrova za uspješnu obradu!)

Apsolutno nisam razmišljao o elementima horora u procesu rada predstave. Kroz „Igru uma“ htjeli smo prije svega potaknuti publiku na toliko potrebno kritičko promišljanje, a na putu, ka ostvarivanju tog cilja posezali smo za svim dostupnim alatima.

Publika u predstavi iščitava elemente trilera, drame, horora i komedije što apsolutno pozitivno doživljavam.

Kakve Vaše projekte možemo očekivati u budućnosti? Kada možemo pogledati Igru uma?

U nadi ka što skorijoj normalizaciji epidemiološke situacije radujem se daljnjem igranju predstava Memorija svijeta je puna u KunstTeatru i Hedda Gabler u kazalištu Hotel Bulić te snimanju igranog filma Stric, a za jesen pripremamo projekt u kazalištu Trešnja o čemu još neću otkrivati detalje. Predstavu Igra uma i vrhunske glumačke izvedbe Filipa Nole, Marka Hergešića i Martine Čvek možete pogledati 20. travnja u 20 sati u Muzeju iluzija u Zagrebu.

FOTO: Mario Pućić

Karla Kostadinovski

Studentica je hrvatskog jezika i književnosti te češkog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Od malih se nogu bavila lutkarskim kazalištem i bila je članica Učilišta Zagrebačkog kazališta mladih te dramskog studija Teatra Tirena. Godine 2018. pridružila se kulturnoj redakciji Radio Studenta i do jeseni 2020. bila je glavna urednica i voditeljica emisije o kazalištu Generalna proba. S kolegicama iz redakcije osnovala je Facebook grupu Umjetnost dolazi vama, platformu za online dijeljenje kulturnih sadržaja. U sezoni 2018/2019. radila je u Službi marketinga, prodaje i odnosa s javnošću Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, prije nego što je otišla jedan semestar studirati u Prag. U sezoni nakon počela je raditi u Teatru &TD, gdje još uvijek radi, i bavi se digitalnim marketingom kazališta te kao asistentica u PR-u. Od sredine 2020. godine počinje novinariti za portal Kulturnog centra Mesnička te sudjelovati u izradi programa.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori