Poduzetnički mindset: Hrvatska dobiva novu zrakoplovnu tvrtku specijaliziranu za čarter letove

Poduzetnički mindset: Hrvatska dobiva novu zrakoplovnu tvrtku specijaliziranu za čarter letove

Zrakoplovne kompanije i hoteli trebaju bili važni alati u razvoju turizma. Naime, oni su preduvjeti za dolazak gostiju koji će svoj novac trošiti na turističkom odredištu. Smatra to Stjepan Bedić, predsjednik uprave ETF Airwaysa, nove hrvatske zrakoplovne kompanije specijalizirane za charter letove, tj. letove koje zakupljuju turističke agencije, te druge letove po narudžbi među kojima su i oni drugih zrakoplovnih kompanija.

Tvrtka ETF Airways osnovana je u jeku pandemije krajem prošle godine i trenutačno u svojoj floti ima dva Boeingova zrakoplova. Najviše letova ima iz Prištine prema Njemačkoj i skandinavskim zemljama.

Prije pandemije „lessori“, iznajmljivači aviona, sa startupovima uopće nisu htjeli razgovarati, a kad su prošle godine mnogi avioni prizemljeni, „lessori“ su se doslovce tukli za nas. U našu su se korist promijenili i uvjeti po kojima smo mogli unajmiti zrakoplove. Cijena depozita bila je manja i sada plaćamo avione po satu onoliko koliko odletimo. Pojavila se mogućnost da formiramo fantastičan tim i pronašli smo investitore. Tako smo osnovali ETF Airways.

Stjepan Bedić, predsjednik uprave ETF Airwaysa

Da biste uspjeli, nije dovoljno biti uporan

On je jedan od trojice pilota s bogatim iskustvom koji su u tvrtku investirali svoje znanje, iskustvo i novac. Uz njega tu su Marko Banković i Dragan Stefanovski. Najveći investitori u tvrtku su Velimir Šonje, Ratko Bajakić i Zdenko Adrović koji sada sjede u nadzornom odboru ETF Airwaysa. Temeljni kapital tvrtke je 7,5 milijuna kuna.

Bedić je u razgovoru za Poduzetnički mindset otkrio i da je tvrtka za sada zadovoljna i manjim poslovima, koje velike kompanije ne mogu ili ne žele prihvatiti. Naglašava da je tvrtka svoje prve poslove dobila i zahvaljujući iskusnim pilotima i povjerenju svojih klijenata.

U avijaciji sve počiva na povjerenju. Naši klijenti poznaju nas dvadesetak godina. Prvi smo ugovor potpisali i prije nego što nam je prvi avion došao, i to na godinu dana! To je stvar tima, reputacije i snalažljivosti. Cilj nam je da tvrtka za pet godina ima vrijednost i da rastemo. U prvoj fazi cilj je da nam flota naraste na sedam aviona.

Govoreći o osnivanju tvrtke pohvalio je Agenciju za civilno zrakoplovstvo. U izuzetno zahtjevnoj situaciji ta je agencija tvrtki stalno bila dostupna te joj izlazila ususret i izvan redovnog radnog vremena. Od države Bedić očekuje drugačiji pristup turizmu te je naglasio Tursku kao pozitivan primjer.

Hrvatska bi trebala surađivati sa stranim turističkim agencijama. One već imaju razrađene kanale promidžbe, a Hrvatska bi im trebala pružati logističku pomoć. Tada bi efekt bio mnogo veći! Turizam treba biti jedan zajednički proces gdje nije bitno da svaka karika u lancu zarađuje, nego da zarada postoji kad se pod svime podvuče crta.

Emisiju Poduzetnički mindset, urednice Dunje Trojan i voditelja Saše Cvetojevića, do kraja kolovoza možete pratiti svakog drugog petka u 10 sati na portalu Jutarnjeg lista Novac.hr.

Naslovna fotografija: Prorsus komunikacije/PROMO

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori