Poduzetnički mindset: Uz priljev mozgova digitalni nomadi Hrvatskoj mogu donijeti 6 milijardi kuna godišnje

Poduzetnički mindset: Uz priljev mozgova digitalni nomadi Hrvatskoj mogu donijeti 6 milijardi kuna godišnje

Hrvatska može imati velike koristi od toga što je savršeno odredište za digitalne nomade. Smatra to Jan de Jong, Nizozemac koji se u Hrvatskoj uspješno bavi poduzetništvom i koji je prošle godine inicirao uvođenje boravišnih dozvola za digitalne nomade.

Početkom godine Hrvatska je službeno postala jedna od prvih deset zemalja na svijetu koje digitalnim nomadima omogućuju stjecanje jednogodišnje boravišne dozvole

Do sada se za tu dozvolu prijavilo 40 digitalnih nomada, a dobilo ju je njih deset. U budućnosti bi taj broj mogao biti daleko veći. Naime, neka istraživanja govore da će 2035. godine na svijetu biti oko milijardu ljudi koji će moći raditi na daljinu. Za tu se budućnost Hrvatska treba pripremiti. Trenutačni pak potencijal Hrvatske Jan de Jong procjenjuje na temelju indonezijske pokrajine Bali.

Otok Bali ima populaciju sličnu Hrvatskoj od 4 milijuna ljudi i konstantno ima oko 50.000 digitalnih nomada. Kada bismo tijekom cijele godine u Hrvatskoj imali 50.000 digitalnih nomada i kada bi oni ovdje na život trošili 10.000 kuna mjesečno, to je 6 milijardi kuna novog novca godišnje za hrvatsko gospodarstvo.

Jan de Jong

Kako bi se digitalnom nomadu odobrila boravišna dozvola u Hrvatskoj, mora zarađivati najmanje 16.000 kuna neto mjesečno ili imati ušteđevinu od najmanje 12 takvih zarada

Digitalni nomadi u Hrvatsku donose svoju potrošačku moć. Tijekom boravka ovdje novac će trošiti u lokalnom gospodarstvu. Ovdašnje tvrtke zbog toga će imati veće prihode i plaćat će veći porez na dobit te PDV. U posljednjih 10 do 15 godina više od pola milijuna ljudi je otišlo iz Hrvatske. Uglavnom je riječ o mladim i nadarenim ljudima koji su bolje prilike potražili u inozemstvu. Primanjem digitalnih nomada preokrećemo taj odljev mozgova. Umjesto da mladi i nadareni ljudi odlaze iz ove zemlje, oni će sada dolaziti. Oni također mogu pomoći na pozitivan način promijeniti naš način razmišljanja. Imamo različite ideje kako im pomoći da se privremeno integriraju u lokalne zajednice, čak i kroz dobrotvoran rad.

Jan de Jong

Među prednostima Hrvatske kao odredišta za digitalne nomade vidi njezin životni stil, hranu, klimu, gostoljubivost ljudi, povezanost s glavnim gradovima diljem Europe, sigurnost te kvalitetu internetske veze

Zato se nada da će Ministarstvo turizma dio turističke promidžbe usmjeriti prema digitalnim nomadima.

Nakon što sam otišao iz M+ Grupe, osnovao sam tvrtku pod nazivom Webpower Adria. Webpower je postala prva tvrtka u regiji koja nudi usluge e-mail marketinga. Znači, izravna smo konkurencija rješenjima poput MailChimpa. Tvrtka se dobro razvija, trenutačno imamo stotinjak klijenata. Neki od naših klijenata su vrhunske tvrtke u industrijama kao što su ugostiteljstvo, zrakoplovstvo, telekomi, osiguranja itd. Prošle sam godine s Jerkom Trogrlićem osnovao tvrtku pod nazivom Crop. S Cropom u Hrvatsku namjeravamo dovesti nizozemsku poljoprivrednu tehnologiju za staklenike. Tvrtka se zasad lijepo i uzbudljivo razvija.

Jan de Jong

Jan de Jong osjeća da se otkako je došao u Hrvatsku prije 15 godina, u zemlji poboljšala poslovna klima, no prostor za napredak vidi u razvoju suradnji

Estonija je izvrstan primjer kako možemo postati digitaliziranija nacija. Zapravo mislim da Hrvatska ne bi trebala izmišljati toplu vodu. Samo trebamo vidjeti što neke druge zemlje rade izvrsno, možda čak razgovarati s njima i vidjeti mogu li nas poduprijeti te nam pomoći postići ono što su one već postigle. Mislim da svi moramo više surađivati, ne samo unutar Hrvatske među poduzetnicima, Vladom i sveučilištima, nego i na međunarodnoj razini.

Jan de Jong

Emisija Poduzetnički mindset medijske platforme Poduzetnik prikazuje se petkom na portalu Novac.hr Jutarnjeg lista. Voditelj je Saša Cvetojević, a urednica Dunja Trojan.

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori