fbpx

Produljeno trajanje izložbe omotnica ploča iz doba socijalizma

Produljeno trajanje izložbe omotnica ploča iz doba socijalizma

Zbog velikog interesa publike trajanje izložbe Utilitarni dizajn raspjevanog socijalizma: Omoti ploča u funkciji revolucionarne i rodoljubne glazbe 1947. – 1990.  produljeno je do 31. srpnja.

Izložba, koja se trebala zatvoriti 24. srpnja, u kustoskoj koncepciji Željka Luketića obrađuje i analizira značajnu, ali dosad slabo obrađenu temu u području grafičkog dizajna za diskografsku industriju bivše Jugoslavije.

Omotnicama ploča koje su oblikovali neki od najcjenjenijih hrvatskih i jugoslavenskih grafičkih dizajnera od kasnih četrdesetih do devedesetih godina prošlog stoljeća izložba upoznaje posjetitelje s dizajnerskom produkcijom na presjeku glazbe, diskografije, politike i propagande.

Ideja je bila pokazati, evaluirati i kontekstualizirati grafički dizajn iznimno velike jugoslavenske produkcije ploča, kao najmanje očekivanog elementa propagande, uz radove Ivana Ivezića, Milana Simića, Milenka Miletića, Mirka Ilića, Dragana S. Stefanovića, Ivana Ćuluma i drugih.

Prevladavaju arhetipska crvena boja, spomenici, petokrake, odnosno teme NOB-a, omladinskih radih akcija, rodoljubnih festivala, kao i veličanja tadašnjeg predsjednika i narodnih heroja, od figuracije do apstrakcije.

Tadašni sistem međutim, nije samo kontrolirao poruku ljubavi, bratstva, jedinstva i kolektivnog sjećanja na rat i žrtve NOB-a, nego je u jednome dijelu izražavao divljenje vođi i partiji, a država nije štedjela na izgradnji slike o sebi.

Kustos Željko Luketić

Kaže da, iako cenzure nije bilo, izdanja koja su se bavila Titom neslužbeno je provjeravala cijela niska političara, pa se smatralo da u eksperiment nikako ne treba ići, a veliki odmak od dotadašnje prakse napravio je tek Mirko Ilić za izdanje sabranih tekstova Miroslava Krleže o djelu Josipa Broza.

FOTO: Pixabay

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 20.000 zaljubljenika u grad.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *