fbpx

Touristco: Jedno od temeljnih rješenja za novu generaciju turističkog iskustva

Touristco: Jedno od temeljnih rješenja za novu generaciju turističkog iskustva

Kako napredak tehnologije nudi beskrajne mogućnosti gotovo na svim granama još nas je jednom podsjetila skupina mladih poduzetnih ljudi nedavno predstavivši svog virtualnog pomoćnika Touristca. Touristco je virtualni turistički vodič koji na području Hrvatske svojim savjetima i odgovorima na postavljena pitanja nudi potpunija iskustva putovanja. Kako funkcionira virtualni pomoćnik, kako ga koristiti, ima li Touristco nasljednika, ali i tko stoji iza cijelog projekta doznajte u nastavku.

Zajedničko ime ekipe koja stoji iza projekta virtualnog pomoćnika jest Orion Labs. Kako bismo vas ipak nešto bolje upoznali, možete li nam navesti svoja imena i ukratko nešto o vama? Kako ste se okupili za zajedničko poslovanje?

A long time ago in a galaxy far, far away…

Šala, bilo je to nedavno, točnije usred vrućih ljetnih mjeseci 2020. godine napravili smo svoje prve korake. U početku je to bio samo dio članova, međusobno smo se već poznavali te smo razgovarajući otkrili da nam se poklapaju određeni ciljevi i planovi za budućnost. Tim trenutno broji 6 članova, to su Ania Tuljak, Luka Meštrović, Manuel Matošević, Fran Čudina, Ante Bilić i ja, Erik Matošević. Svaki član tima specijaliziran je za određena područja, tako je npr. Ania nadarena vještinom pretvaranja ideja u vizualno primamljive materijale, Luka može od skice na papiru napraviti arhitektonsko čudo i prikazati ga u 3D-u, Manuel priča na par svjetskih programskih jezika, Fran optimizira i rješava najsloženije probleme svojim programerskim vještinama, Ante je ekonomist koji zna kako predstaviti naš rad publici i optimizirati procese unutar tima dok se ja brinem za cjelokupnu strategiju rasta i razvoja tima, ideje i poslovanja.

FOTO: Orion Labs

Od tako raznolike ekipe svaki član doprinosi svojoj točno određenoj ulozi. Međutim kako ste došli na tu ideju? Kako je tekao proces izrade?

Konkretno područje chatbot rješenja nam nije bilo ni na kraju pameti u prvih par mjeseci zajedničkog rada. No, prijavom na Open Data Hackathon organiziranog od HAMAG-BICROa morali smo se odlučiti za kategoriju u kojoj se natječemo te je odluka pala na kategoriju pametnog turizma. Zajedničkim brainstormingom, koji smo naravno radili večer prije zaključivanja prijava za Hackathon, došli smo do zaključka da bi bilo zgodno napraviti novitet u načinu informiranja što stranih, što domaćih posjetitelja koji za mjesto odmora odaberu Hrvatsku. Taj novitet bio je Touristco – virtualni turistički vodič koji vas zabavlja i informira o turističkoj ponudi preko WhatsAppa. Sam proces izrade prvog demoa bio je vrlo stresan, napet i pun adrenalina iz razloga što smo imali samo 24h za njegovu izradu kako bi ga mogli predstaviti u finalu natjecanja.

Sav taj stres nam se i više nego isplatio jer smo uspjeli završiti prvu verziju Touristca i osvojiti 2. mjesto na spomenutom natjecanju. Također, jedna utjecajna kompanija, Poslovna Inteligencija, upravo je našem timu odlučila dati podršku za daljnji razvoj ideje svojim poslovnim inkubatorom.

Touristco je osmišljen na bazi chatbota u sklopu aplikacije Whatsapp. Na koji način korisnik dobiva povratne informacije?

Prilikom početka razgovora Touristco će vam se predstaviti i reći koje su sve njegove mogućnosti. Tijekom razgovora pitat će vas određena pitanja kako bi vas bolje upoznao, a na svako vaše pitanje potrudit će se dati vam najtočniji mogući odgovor. Tako ga npr. možete pitati: „Koji su najbolji restorani u gradu?“ ili „Preporuči mi kulturne znamenitosti u centru grada“. Što se više družite s Touristcom to je njegova vještina preporučivanja sve bolja i bolja. To je odlično jer nakon par razgovora s vama sigurno vas neće voditi u razgledavanje muzeja antičkih skulptura ako ste više osoba koja voli otići na dobar festivalski koncert koji se održava u okolici. I obrnuto.

Što je potrebno napraviti za početak korištenja virtualnog asistenta?

Početak komunikacije s Touristcom je vrlo jednostavan. Skeniranjem QR koda na određenim turističkim lokacijama, direktnim javljanjem na njegov WhatsApp broj ili klikom na poveznicu na njegovoj web stranici možete mu reći „Bok“ i na taj način započeti komunikaciju s njim. Zbog jednostavnosti korištenja htjeli smo izbjeći nepotrebna skidanja iz trgovine aplikacijama.

Osim odgovora na nedoumice korisnika, Touristco nudi i rješavanje zadataka za osvajanje nagrada…

Tako je. Ponekad će se i Touristco htjeti poigrati s vama i postaviti vam zagonetku ili kviz o određenim znamenitostima. Može vas čak i pitati da mu slikate neki skriveni dio pojedine kulturne znamenitosti. U prijevodu, pretvara vas u istraživače istovremeno vas o svemu educirajući. Potrudite se dati mu precizne odgovore i Touristco će vas nagraditi s potencijalnim kuponima ili popustima iz obližnje turističke ponude.

Cilj takvog poteza jest promoviranje cjelokupne lokalne turističke ponude i manjih poduzetnika, OPG-ova, kulturnih institucija i nacionalnog blaga bez kojih turizam ne bi postojao na ovim prostorima.

Živimo u vremenu svjetske pandemije koja je znatno smanjila mogućnost putovanja. Na koji se način to odrazilo na Touristca koji se temelji upravo na putovanjima?

Teško je u ovim vremenima dok vlada pandemija no vjerujemo u brz kraj ove priče s virusom. U ovoj, ali i sljedećim godinama sigurno će se još ponegdje osjetiti povećana nesigurnost što se tiče turizma i putovanja, ali mnogo toga će se i vratiti kako je nekad bilo. Uostalom, Touristco je ovdje za turiste i u vrijeme pandemije. Upravo on može biti dobro rješenje za smanjivanje ogromnih turističkih grupa i poticanje samostalnog istraživačkog duha. Korištenjem našeg rješenja i sami će stanovnici Hrvatske moći bolje upoznati pojedine dijelove svoje domovine i informirati se o svim blagodatima Lijepe naše za koje nisu ni znali prije.

Vjerujemo kako je ovo rješenje jedno od temelja za novu generaciju turističkog iskustva.

Prije dva tjedna virtualni asistent Touristco dobio je i svog brata Tvrtka. Koja je njegova funkcija? Po čemu se razlikuje od Touristca?

Tvrtko je također virtualni asistent na WhatsAppu no on za razliku od Touristca informira i savjetuje novopečene poduzetnike. Od savjetovanja u vezi pravnih i administrativnih regulativa pa sve do jednostavnijih postupaka izrade ponuda i računa za klijente, spektar usluga mu je namijenjen da maksimalno olakša posao poduzetnicima. Što se manje poduzetnici zamaraju oko manje bitnih stvari, više vremena imaju za fokusiranje na rast i razvoj svojeg poslovanja, što bi im i trebao biti primarni cilj.

Touristco i Tvrtko već su dva člana vaše virtualne obitelji. Planirate li je proširiti za još kojeg?

Trenutno se Touristco i Tvrtko slažu odlično, pa ne vidimo razloga da u budućnosti ne dođe i do još kakvog noviteta. Ipak, cilj nam je fokusirati se da do kraja razvijemo ova dva chatbota kako bi što prije mogli u javnu upotrebu. Bit će nam drago ako ih i vi isprobate! 😊

Također, Touristco i Tvrtko ne žele biti usamljeni pa nam je dugoročni cilj i razviti platformu koja bi omogućavala da korisnici preko vizualnog sučelja stvaraju sami svoje chatbotove. Na taj način bi svatko imao priliku kreirati chatbota namijenjenog za svoju specifičnu upotrebu.

Kao skupina mladih ambicioznih pojedinaca ispred kojih je još cijela karijera, što biste poručili onima koji tek smišljaju svoje projekte?

Najvažniji savjet koji možemo dati je – ne odustajati! I mi smo bili u poziciji da su nam mnogo iskusniji ljudi davali ovaj savjet, no bili smo skeptični jer smo mislili da ima puno bitnijih faktora za uspjeh. Iako je pred nama još dug put, ovo što smo do sad postigli bilo je zato jer smo poslušali taj savjet.

I naravno, ne zaboravite se dobro zabaviti tijekom cijelog tog puta. 😊

Nina Maria Laginja

Studentica povijesti umjetnosti i hrvatskog jezika i književnosti. U slobodno vrijeme može je se pronaći za radnim stolom kako crta, piše, čita ili pak smišlja nove kreativne projekte.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *