Treći programski blok MBZ-a otvara Zagrebačka filharmonija koncertom u Tvornici kulture

Treći programski blok MBZ-a otvara Zagrebačka filharmonija koncertom u Tvornici kulture

Ključni domaći festival suvremene glazbe, Muzički biennale Zagreb, svoje je slavljeničko izdanje iznimno “prelomio” u četiri bloka, zbog epidemiološki izazovne situacije koja nas je sve dočekala prije gotovo godinu i pol. Nakon uspješnih, zanimljivih i uzbudljivih prvih dvaju blokova, vrijeme je za treći!

Blok pod nazivom Continuum Nr. 3 – Le sacre de l’eté (Posvećenje ljetuzapočinje 15. srpnja i traje do 17. srpnja. Treći programski blok otvara Zagrebačka filharmonija koncertom u Tvornici kulture 15. srpnja u 19:30!

Tri će skladbe, točnije, tri koncerta, Filharmonija izvesti obrnutim kronološkim redom, od najnovijega. Jedino djelo nastalo u našem stoljeću koncert je za flautu i orkestar L’Aile du songe (2001.) finske skladateljice Kaije Saariaho, inspiriran poezijom Saint-John Persea. Koncert za violinu i orkestar Grand jeu classique napisan je 1982., karakterističnim izričajem Milka Kelemena (1924. – 2018.), osnivača MBZ-a, koji slušatelja navodi na osluškivanje odjeka i zvukova na rubu tišine, dok je eklektik Alfred Schnittke svoj trostavačan i za solista zahtjevan Koncert za klavir i orkestar skladao kao 26-godišnjak, 1960. godine. Kao solisti nastupaju hrvatska violinistica Katarina Kutnar, austrijski flautist Karl-Heinz Schütz i rumunjsko-austrijska pijanistica Maria Radutu.

Drugim velikim hrvatskim orkestrom na MBZ-u ravnat će također dirigentica

Radi se o Francuskinji Ariane Matiakh, svestranoj glazbenici koja suvereno vlada stilovima i žanrovima u rasponu od baroka do suvremene glazbe, od opere do simfonijskih djela.

Kada ravnam izvedbom Mahlera, ne mogu razumjeti glazbu ako ne znam utjecaje koji su doveli do rađanja takve glazbe. Isto vrijedi i za suvremenu muziku, čak i ako je katkad riječ o dekonstrukciji; moramo znati odakle dolazi ta glazba, iz čega dopire ili čega se želi osloboditi. Zaista osjećam ljepotu glazbe u svemu i ne želim prestati tražiti nove mogućnosti za najbolju moguću interpretaciju. Upravo zbog toga vrlo često imam osjećaj da mi je glazba na kojoj trenutačno radim ujedno najdraža!

Ariane

Ariane poznajem iz studentskih dana u Beču, ostvarila je vrlo uspješnu dirigentsku karijeru koja uključuje i nominaciju za “Grammy” 2017. u kategoriji Best Classical Instrumental Solo te je bio sasvim logičan izbor pozvati je na Muzički Biennale Zagreb. Bavi se pretežno starijom glazbom, no vrlo često je pozvana dirigirati zapostavljena djela skladateljica iz prošlih stoljeća, kao i avangardnu i suvremenu glazbu. Njezinim sudjelovanjem imamo i poveznicu sa Francuskom koja je odigrala značajnu ulogu u životu osnivača MBZ-a, Milka Kelemena. Veselim se Tvornici i veselim se vidjeti Ariane i Zagrebačku filharmoniju zajedno na djelu!

Margareta Ferek-Petrić, umjetnička ravnateljica MBZ-a

Na sva događanja 31. MBZ-a ulazak je besplatan jer Biennale svoj program daruje građanima Zagreba i njegovim gostima, ali uz obaveznu rezervaciju ulaznica na mbz@hds.hr.

Preuzimanje ulaznica bit će omogućeno na MBZ-ovim info-pultovima. Rezervacija prestaje vrijediti ukoliko ulaznica nije preuzeta 30 minuta do početka programa. Ulaznice nisu potrebne za događanja koja se odvijaju na platou Pogona Jedinstvo.

FOTO: Matej Grgić

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori