Tri godine portala Beli Zagreb Grad: Što se sve može u više od 1000 dana s enormnom voljom i samo sto kuna

Tri godine portala Beli Zagreb Grad: Što se sve može u više od 1000 dana s enormnom voljom i samo sto kuna

PISMO UREDNICE

Dana 23. ožujka 2020. godine lansiran je portal Beli Zagreb Grad. Iako je sama ideja o pokretanju ovakvog tipa portala nastala godinama prije, čemu svjedoče i društvene mreže, koje djeluju od 2015. (Instagram) i 2017. godine (Facebook), čini se da je zagrebački potres, kao i sami nedostatak platfome i ljudskih resursa koji bi se fokusirano bavili područjem kulture i umjetnosti u medijima, bio ključan za lansiranje portala.

Naime, poznato je da kulturno-umjetnički sadržaji već godinama dobivaju jako malo, a u najvećem broju slučaja, nimalo medijskog prostora. Osobito ako govorimo o mainstream medijima.

Republika. Res publica. Javna stvar.

Umjetnici i djelatnici u kulturi – osobe koji Republici Hrvatskoj – ostavljaju u baštinu cijeli svoj život i stvaralaštvo najčešće od te iste Republike Hrvatske ne dobivaju adekvatan oblik podrške tijekom svog života. Primjera za to je bezbroj, a s obzirom na to da je povijest učiteljica života, prisjetimo se samo velikog Augustina Josipa Ujevića (Tina Ujevića).

“Dok sam živ, ne date mi ni stan, a kad umrem, dat ćete mi cijelu ulicu”, izjavio je jednom Ujević prilikom neuspješnog traženja stana, možda i nesvjestan koliko je dobro opisao vlastiti život i veličinu koja je uočena posmrtno.

Ujević, kao najveće pjesničko ime hrvatske književnosti dvadesetog stoljeća za života nije dobio ni jednu nagradu, a objavljeno mu je nešto više od polovice vrlo opsežnog opusa. Ipak, danas je upravo Ujević jedna od najcjenjenijih osoba hrvatske književnosti koja ju je mnogočime zadužila.

Sve je započelo u studentskoj sobi

Jedna studentska soba. Jedan laptop. Jedna osoba i jedna ideja. I samo sto kuna investicije u hosting. Sasvim dovoljno da se nešto promijeni. Čekati da se skupi kritična masa koja bi mi u tom trenutku pomogla, činilo se nepotrebno i uzaludno. “Učit ću putem”, bila mi je misao vodilja u tom trenutku, ali i tri godine kasnije.

Nekoliko klikova kasnije, belizagrebgrad.com.hr započeo je s djelovanjem.

Kuturno-umjetnički djelatnici polako su se počeli umrežavati, progovarati o svojim problemima, ukazivati na svoj rad, upoznavati se s drugim područjima te iste grane.

Činilo se da je platforma kojoj je primarni fokus na kulturno-umjetnički sektor bila od apsolutne potrebe.

Priznanje struke kao dodatan vjetar u leđa

Po završetku Natječaja za najbolje zagrebačke online projekte realizirane u razdoblju od 19. ožujka do 31. svibnja 2020., stručno povjerenstvo koje čine Domagoj Davidović, kreativni strateg i stručnjak za online marketing, Vesna Meštrić, viša kustosica MSU-a i Nikola Stojadinović, savjetnik u Gradskom uredu za kulturu, donijelo je dana 8. srpnja 2020. godine odluku o dobitnicima natječaja Nagrada za najbolje zagrebačke projekte 2020., među kojima je bio i portal Beli Zagreb Grad.

U obrazloženju stoji: Autorica je netom nakon potresa u Zagrebu pokrenula portal kao nastavak projekta koji je do tada vođen na društvenim mrežama (Facebook i Instagram). Ovaj portal donosi tekstove o bogatoj kulturno-povijesnoj baštini Zagreba te na jednom mjestu objedinjuje vijesti iz kulture – likovne i glazbene umjetnosti, kazališta, književnosti, muzeja, galerija i brojnih kulturnih manifestacija. Beli Zagreb Grad okuplja mlade stručnjake iz područja društveno-humanističkih znanosti koji su u vrijeme krize kroz volonterski rad intenzivno pisali o sadržajima vezanim uz kulturu i umjetnost grada Zagreba. U gotovo tri mjeseca postojanja, portal je posjetilo više od 14.500 posjetitelja te je pregledan više od 26.000 puta. Posebna vrijednost projekta je u tome što je okupio mlade koji su u kriznom vremenu kontinuirano stvarali zanimljive online sadržaje za dobrobit zajednice, a projekt je nastavljen i nakon ublažavanja mjera putem web-stranice i društvenih mreža.

Bilo je to prvi put, nakon samo tri mjeseca rada, da je struka projektu dala kredibilitet.

FOTO: MSU

Što smo napravili u tri godine?

3 godine. 1095 radnih dana. 26.280 radnih sati. Bez dana pauze. I ono što je najteže za objasniti – isključivo volonterskim radom.

Beli Zagreb Grad u brojkama:

  • Na Instagram profilu okuplja zajednicu od 19.400 ljudi, a na Facebooku 16.000
  • Mjesečno organskim putem privuče 50% novih čitatelja
  • Od lansiranja pokrio preko 5.000 događaja u gradu različite tematika; od čega je:
    • Više od 2.000 s područja glazbene industrije
    • Više od 900 s područja kazališne scene
    • Više od 600 noviteta, tribina i predstavljanja književnih djela
    • Više od 500 s fokusom na film
    • Više od 300 izložbi i drugih oblika likovne umjetnosti
    • Točno 269 intervjua s ljudima iz kulturno-umjetničkog sektora
  • U suradnji s Nacionalnom i sveučilišnom knjižnicom – produkcija, montaža, uredništvo i distribucija više od 25 epizoda podcasta “Beli Zagreb Grad”, s više od 1.125 minuta visokokvalitetnog sadržaja

Što planiramo raditi dalje?

Tijekom posljednje tri godine, jedna studentska ideja prerasla je u ozbiljan projekt. Samim time, dobila i ozbiljno pravo uporište. Beli Zagreb Grad trenutno je primarni projekt “Zagabriela – Udruge za medijsko stvaralaštvo i poticanje kulture”.

Poznato vam je to ime? Pa, prisjetite se samo teorija o osnutku grada Zagreba. Naime, u novije vrijeme sve je prihvaćenija i teorija o tome da je prije osnivanja zagrebačke biskupije i naselja na kaptolskom brdu ondje postojao samostan posvećen sv. Gabrijelu (San Gabriel, Za’Gabriel) od kojega je u konačnici i Zagreb dobio ime. Štoviše, Papa Pio XII. proglasio je sv. Gabrijela 1951. godine zaštitnikom telekomunikacija: telegrafa, telefona, radija i televizije.

Ciljevi same “Udruge Zagabriel” su:

  • unapređenje i razvoj kreativnih i umjetničkim potencijala mladih i odraslih
  • promocija svih vrsta umjetnosti s naglaskom na stvaralaštvo mladih
  • promicanje medijske kulture
  • očuvanje kulturne baštine
  • podizanje kvalitete života kroz aktivno sudjelovanje u radu zajednice i doprinos općoj dobrobiti zajednice
  • poticanje pozitivnih društvenih promjena koristeći sredstva izražavanja novih medija
  • razvijanje solidarnosti i volonterstva kao temeljnih vrijednosti od značaja za razvoj lokalne zajednice

Udruga sukladno ciljevima Udruge djeluje na području: kulture i umjetnosti (audiovizualne umjetnosti, izvedbene umjetnosti, glazbeno-scenske umjetnosti, vizualne umjetnosti, književno-nakladničke djelatnosti, medijske kulture, interdisciplinarne kulturne-umjetničke djelatnosti); demokratske političke kulture (volonterstvo, javno zagovaranje i informiranje, mediji).

I kao “Zagabriel”, ali i kao njegov glavni medijski projekt, Beli Zagreb Grad, nastavit ćemo djelovati s istim ciljem kao i prilikom samog lansiranja projekta, ali s puno više znanja, vještina i iskustva.

Dragi naši čitatelji, gledatelji i slušatelji našeg podcasta, hvala vam što ste uz nas već tri godine.

Glavna urednica portala Beli Zagreb Grad i predsjednica “Zagabriela – Udruge za medijsko stvaralaštvo i poticanje kulture”

Barbara Grgić

Za sve upite, stojimo vam na raspolaganju od 0 do 24 sata na adresi barbara@belizagrebgrad.com.hr

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori