fbpx

U pol’ 9 kod Sabe: Bend koji je pokazao kako ostati svoj na glazbenoj sceni

U pol’ 9 kod Sabe: Bend koji je pokazao kako ostati svoj na glazbenoj sceni

Jedan od ponajboljih zagrebačkih bendova U pol’ 9 kod Sabe ušao je ove godine u drugo desetljeće svog postojanja. Tijekom ovog razdoblja bend je razvio svoj prepoznatljiv stil u tekstovima, zvuku svog vokala Martine Zvonić, ali i uopće specifičnom glazbenom ugođaju.

Taj se osobit glazbeni senzibilitet prenio i na njihove spotove koji su često isprepleteni sa zagrebačkim ulicama što im daje dodatnu notu prepoznatljive zagrebačke kulturne zbilje. Pjesmu Ja sam netko drugi iskoristili smo kao povod za razgovor, a razgovorali smo s klavijaturisticom benda Anom Opalić.

U pol’ 9 kod Sabe feat. Remi Ja sam netko drugi (Izvor Youtube)

Pjesma koja nas je potaknula na ovaj razgovor govori o ljubavi koja za sobom povlači gubitak vlastite osobnosti. Dosta je veza u kojima ljudi jednostavno izgube svoje ja i tada postoji kolektivno ja ili mi.

Kada bismo tekst ove pjesme primijenili na ljubav prema glazbi mogli bi zaključiti da je bend U pol’ 9 kod Sabe zadržao svoje ja na glazbenoj sceni.  

Sa snimanja spota pjesme Ja sam neko drugi (Izvor: Ana Opalić)

Kako je došlo do suradnje s Mirelom Priselac? Kakva je bila suradnja s njom odnosno kako izgleda oblik suradnje u kojem dvije osobe potpisuju tekst i glazbu?

Mirela je bila u stručnom žiriju na Rock Off festivalu 2016. kada je U pol’ 9 kod Sabe nagrađen za najbolju live izvedbu. Tada smo se upoznale i pao je neki dogovor da ćemo jednom nešto napraviti zajedno. Ja sam joj nakon par mjeseci poslala neke pjesme/tekstove na kojima sam radila i ona je odabrala pjesmu Ja sam netko drugi da je radimo zajedno. Mirela se nadovezala na već postojeći tekst i napisala svoj, iz jedne skroz druge pozicije, a savršeno se uklopio u pjesmu. Svatko od ljudi u bendu složio je i osmislio svoju dionicu. Ona gitarska Marka Hraščaneca je bila jako upečatljiva. Uvelike je odredila atmosferu pjesme.

Mirela je došla na probu sa nekakvim papirićem u ruci, s njega je čitala tekst dok je pjevala i zvučalo je kao da nam je prva proba ujedno i generalka za snimanje u studiju.

Sa snimanja spota pjesme Ja sam neko drugi (Izvor: Ana Opalić)
 

U stvaralačkom procesu nema zadanog vremena što često onemogućava rad u uredu, sobi i  te se aktivnosti događaju neplanski u trenutku kada se, i gdje se dogode. Možete li nam pojasniti kako to izgleda kod vas? I kako je to izgledalo u konkretnom slučaju nastanka  pjesme Ja sam netko drugi

Pjesme često nastaju u hodu, nekad doslovno u hodu. Starimo sam dovršila đogirajući u Maksimiru. Neke pjesme sam započela vozeći se na biciklu. Najmanje zapravo sjedim za klavijaturama i radim. To dolazi u kasnijoj fazi. Tekst i osnovna melodija uvijek nastanu spontano, u trenutku kada me neki događaj, osjećaj ili prizor potakne na jednu rečenicu, pa ta rečenica na drugu i tako krene.

S tekstom uglavnom dolazi i osnovna melodijska linija koja se kasnije razrađuje. Prva ideja pjesme Ja sam netko drugi nastala je jednog lijenog poslijepodneva na kauču naše dnevne sobe. Bez Mirelinog dijela naravno. Ona je kasnije napisala tekst i glazbu za svoj dio. Dio je improvizirala na snimanju u studiju. Nismo zapravo imali puno proba. Ona je kao prava profesionalka to odradila nekako s lakoćom, barem je tako nama izgledalo. Kao da je taj tekst istresla iz rukava i otpjevala to bez ikakvog truda i napora.

Sa snimanja spota pjesme Ja sam neko drugi (Izvor: Ana Opalić)

Vjerujete li da ćete jednog dana moći živjeti isključivo od glazbe?

Ne. Neću ni pokušavati, nadam se. Osim što se bavim glazbom ja sam snimateljica i fotografkinja. Od toga živim. Glazba je moja druga ljubav. Sada smo na sceni više od 10 godina, kužim kako stvari funkcioniraju i mogu reći da ne bih voljela živjeti od pop glazbe u Hrvatskoj.

Sa snimanja spota pjesme Ja sam neko drugi (Izvor: Ana Opalić)

Život koji traži multifunkcionalnost ima svoju cijenu. Jednom ste već naveli da su razlozi za česte izmjene u bendu vezani uz ovakav način života u kojem se s jednog posla ide na drugi, a život je već ionako kompliciran.

Kako se te promjene u strukturi bendu odražavaju na uopće nastavak njegova funkcioniranja i koliko je teško naći zamjenu koja vam odgovara u svakom smislu? Jeste li sada u punom sastavu i radite li trenutačno na novom materijalu?

Promjene članova benda uvijek izazovu turbulencije i krize, naročito u onom trenutku kada netko odlazi iz benda. To je uvijek teško. No, nitko od nas ne živi od benda ili od svirki. Život benda temelji se isključivo na ljubavi prema glazbi, prema onome što U pol’ 9 kod Sabe kao bend predstavlja i nekom suludom entuzijazmu bez kojeg na kraju zbilja ne možete opstati. Različiti ljudi su dolazili i odlazili iz benda, puno smo puta krenuli još jednom, s osjećajem nekog novog početka. Tako i sada. Mislim da će se postava benda malo mijenjati, ne puno, ali ipak.

Trenutno radimo na novim materijalima s Konradom Mulvajem. Tu su i neki gostujući prijatelji/glazbenici. U karanteni smo slali sve materijale mailom i uspjeli složiti barem pola novog albuma. Prvi singl bi mogli pustiti na jesen. Sada idemo u studio snimati vokale.

Sa snimanja spota pjesme Ja sam neko drugi (Izvor: Ana Opalić)

Koliko ste udjela imali u kreiranje spota pjesme Ja sam netko drugi ili je redatelj Karlo Vorih tu imao odriješene ruke? Jeste li zadovoljni konačnim rezultatom? Biste li nešto mijenjali?

Redatelj Karlo Vorih imao je potpuno odriješene ruke. Snimanje je prošlo jako dobro, bila je izvrsna atmosfera. S njim su radili mladi talentirani snimatelji koji su super odradili svoj posao. No kada je prva montirana verzija spota bila gotova nikome iz benda nije baš sjela, tako da smo odlučili materijal premontirali da bi dobili ovo što imamo danas.

Da li bi nešto mijenjala? Ne bih. Da krenem tako mijenjati što je moglo bolje, budila bi se valjda svaki dan u prošlost i ponavljala radnje do savršenstva.

Sa snimanja spota pjesme Ja sam neko drugi (Izvor: Ana Opalić)

Spotovi su prilično skupi, a u Hrvatskoj pojedinci izdvajaju i po nekoliko desetaka tisuća eura za njihovu izradu. Najskuplji spot, prema dostupnim podacima, snimljen je kod nas za vrtoglavih 60.000 eura. Kakav je vaš stav po tom pitanju?

Mi smo ljudi koji rade glazbu iz čistog entuzijazma i ljubavi. Tu nema profita. Za spotove u pravilu uvijek imamo jako malo novca i snalazimo se. Nekada smo manje, nekada više maštoviti, nekada nam ide ili ne ide. To su jednostavno uvjeti u kojima stvaramo. Ponekad je teško, ali ipak moguće.

Da imamo 60.000 eura, sigurno ih ne bi potrošili na spot. Nemam pojma, donirali bi novac azilima za pse. To bi bilo puno pametnije.

Sa snimanja spota pjesme Ja sam neko drugi (Izvor: Ana Opalić)

Zadržavanje osobnog integriteta u današnjem društvu je teško, no ovaj bend pokazuje da se to može, ali naravno postoji cijena koju za to plaća, a u konkretnom primjeru to znači da im je glazba hobi, a ne primarni poziv od kojega žive. Na sreću postoje ljudi koji rade ono što vole iz ljubavi jer bez toga ne bi bili potpuni, ne bi bilo onog osjećaja zadovoljstva koji iz te ispunjenosti proizlazi.

Prepoznatljivost vokala Martine Zvonić, tekstovi začinjeni sličnim brigama, nadama i promišljanjima, kao i spotovi snimljeni na poznatim lokacijama daju ovoj glazbi jednu autobiografsku notu zbog čega nije teško voljeti ono što rade.  

Sonja

Sonja Kirchhoffer po vokaciji je povjesničarka koja radi u obiteljskom obrtu za restauraciju „Industrijska arheologija“. Iako ne radi, strogo gledano, u struci u stalnom je doticaju sa starim stvarima. Kako je zanima puno toga, starog i novog, kada stigne čita i piše, a slobodno vrijeme najviše uživa u ulozi ponosne mame i šetačice obiteljskih pasa.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *