Verdijev Requiem na arheološkom nalazištu: Ispreplitanje povijesti i umjetnosti pod vedrim nebom u interpretaciji opernih virtuoza

Verdijev Requiem na arheološkom nalazištu: Ispreplitanje povijesti i umjetnosti pod vedrim nebom u interpretaciji opernih virtuoza

Kako zvuči svjetski poznata Verdijeva “Messa da Requiem” pod zvjezdanim nebom, u izvedbi vrsnih opernih pjevača, otkrit će posjetitelji u petak, 2.9 u 20.30 h, na arheološkom lokalitetu Aquae Iasae, u Varaždinskim Toplicama. Radi se o jednom od najznačajnijih i najvećih arheoloških nalazišta u Hrvatskoj, u kojem su mnogobrojni rimski vojnici vidali svoje rane, a rimska gospoda uživala u pitoresknom krajoliku. Prekrasni glasovi opernih virtuoza: Jelene Štefanić (sopran), Martine Tomčić (mezzosopran), Roberta Cresca (tenor) i Luciana Batinića (bas), uz  dirigiranje Simona Dešpalja i klavirsku pratnju Helene Borović te sudjelovanje komornog zbora, dočarat će posjetiteljima snažne, nezaustavljive emocije, kojima je prožet Requiem.

Organizator, no i idejni začetnik novog, atraktivnog događanja je Turistička zajednica Varaždinskih Toplica, a želja direktorice Lane Husnjak, producentice, je da ovaj projekt preraste u festival klasične glazbe, koji će privući mnogo posjetitelja iz Hrvatske i susjednih zemalja te da i ovaj gradić dobije svoje mjesto na karti atraktivnih turističkih programa. 

Giuseppe Verdi skladao je ovo moćno djelo nakon već afirmiranih opera Rigoletto, Trubadur, Traviata i Aida. Requiem je zapravo spomen na prijatelja, književnika Alessandra Manzonija, iznimno cijenjenog talijanskog književnika. Iskusne poznavatelje glazbe toliko je oduševio, da se odmah nakon prve izvedbe u milanskoj crkvi sv. Marka počeo izvoditi u mnogim svjetskim koncertnim dvoranama kao jedan od najdramatičnijih opusa svoga žanra, prožet razmišljanjima o egzistenciji, sudbini, životu i smrti. 

U opernom četverolistu svaki od umjetnika doista je poseban. Jelena Štefanić uglavnom nastupa na pozornicama Njemačke, Austrije, Kine, Japana, Velike Britanije, Italije i Meksika, no uvijek se rado odaziva pozivima za nastup u njezinom rodnom kraju. Kao prva hrvatska pjevačica sudjelovala je na prestižnome natjecanju „Operalia” čuvenog Placida Dominga u Pekingu, a neke od svojih zapaženih uloga ostvarila je u operama Trubadur, La Traviata, Šišmiš i Grofica Marica.

Roberto Cresca iz Italije po prvi put nastupa u Hrvatskoj, a okušao se na mnogim svjetskim pozornicama u Kini, Nizozemskoj, Turskoj, Rusiji, Južnoj Africi i Kanadi. Glas je nove generacije, solist je u mnogim zahtjevnim ulogama, a neke od opera u kojima je pjevao su Tosca, Cavalleria rusticana i Carmen.

Luciano Batinić od 2009. je prvak opere zagrebačkog HNK, vokalnu tehniku je usavršavao kod Vitomira Marofa i u opernom studiju milanske Scale, dobitnik je nekoliko domaćih i međunarodnih nagrada za operno pjevanje, a uloge u operama Nabucco, Seviljski brijač, Madame Butterfly i Rigoletto samo su malen dio njegovog bogatog opusa.

Martina Tomčić diplomantica je Visoke glazbene škole u Grazu, dobitnica mnogih nagrada, s bogatom domaćom i međunarodnom karijerom, a jedan maleni dio njezinog bogatog repertoara su uloge u Šišmišu, Moći sudbine i Carmen.

Maestro Simon Dešpalj bavi se dirigiranjem više od 20 godina, a dirigirao je orkestrima u Hrvatskoj i zemljama regije, Sloveniji, Italiji, Austriji, Izraelu i Francuskoj. Opere Služavka gospodarica i Stabat mater, Nikola Šubić Zrinjski, Figarov pir i balet Tramvaj zvan čežnja samo su neka od djela u kojima je pokazao svoje umijeće. Rado prihvaća nove izazove kao što je i ovaj, gdje neće nastupiti orkestar već se radi o komornoj izvedbi. Četiri vrsna operna umjetnika posjetiteljima će priuštiti nezaboravne glazbeno umjetničke trenutke koje će dugo čuvati u škrinjici uspomena. 

Ulaz na koncert je besplatan.

FOTO: PROMO

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori