Viktor i Matheo iz MAVI Cosmetics o svom poduzetničkom putu: ‘U poduzetništvu ili ideš naprijed ili nazad – ne možeš stajati na mjestu’

Viktor i Matheo iz MAVI Cosmetics o svom poduzetničkom putu: ‘U poduzetništvu ili ideš naprijed ili nazad – ne možeš stajati na mjestu’

Marsell Matheo Khouri ima 28 godina, a Viktor Marčetić 27. Prijatelji su to koji se druže od srednje škole, odrastali su zajedno u istom zagrebačkom kvartu, postali najbolji prijatelji, vjenčani kumovi, a sada i poslovni partneri koji su odlučili poboljšati kvalitetu života brojnim građanima Hrvatske. Vrijedni dečki proizvode vrhunske šampone i serume za rast kose i brade, a osmislili su i derma roller, uređaj koji stimulira rast kose i brade. Za Beli Zagreb Grad otkrivaju s kojim su se sve izazovima susreli na svom poduzetničkom putu, ali i što još uskoro možemo očekivati u njihovu asortimanu.

Ušli ste u kozmetičku industriju, ali i poduzetničke vode sa samo 25 godina. Što biste voljeli da ste znali na svom samom poduzetničkom startu?

Da, i prije toga smo uvijek nešto pokušavali, preprodavali ili “kombinirali“ kako bismo mi rekli, ali firmu smo otvorili 2019. godine (ja sam tada imao zapravo 24.godine). Iskreno voljeli bismo da smo imali puno više informacija o kozmetici i proizvodnji općenito, koliko zapravo sve to košta, modelima financiranja itd. itd. U principu, mogli bismo reći da bismo dobro razmislili trebamo li se baciti u ovo. Vjerujem da je tako s većinom poduzetnika jer da imaju sve informacije, da znaju rizik koji je uplet i sve ostalo ne bi nikada ni započeli.

Čega ste se tada najviše bojali, a da vam je danas to smiješno?

Pa zbog te neke naivnosti mislim da nismo imali previše strahova, ali nešto čemu smo se trenutno uvijek smijemo jest količina proizvoda koje smo mislili da je potrebno prodati i da ako to postignemo sve naše brige će biti riješene. Naravno s većom prodajom dolaze i veći troškovi i još more toga. Tako da zapravo uvijek si u borbi s vremenom i mislim da nema te magične brojke kada ti se sve posloži.

U cijelu kozmetičku industriju ušli ste – sasvim slučajno. Kako se to dogodilo?

Da, Mateo je imao iskustva s proizvodima za rast brade za vrijeme studija. Vidjeli smo da tu nema skoro nikakve “konkurencije“ i to nam se učinilo kao nešto sasvim logično (koliko god sada to i nama čudno zvuči). Naravno dva tjedna prije nego što smo “lansirali“ prvi proizvod pojavila se jedna firma iz Hrvatske s sličnim proizvodima. Sada ih već ima više, ali to je normalno.

Viktore, završio si pravo. Koliko ti to pomaže u ovom poslu?

Što se tiče same kozmetike nije puno pomoglo, ali definitivno je imalo utjecaj na sastavljanje i sklapanje ugovora koje smo do sada radili.

Prije dvije godine bacili ste se u izradu vrhunskih šampona i seruma za rast brade i kose.Kako uopće teče cijeli proces izrade ovakvih proizvoda?

Proces započinje naručivanjem sirovina i ambalaže. S obzirom na to da smo stvarno odlučili imati vrhunske sastojke zapravo svi aktivni sastojci dolaze izvana (Švicarska, Španjolska, Njemačka..). To jednostavno ne radi nitko na našim prostorima. Nakon što prikupimo sve sastojke i ambalažu nosimo ih do laboratorija s kojim surađujemo u Zagrebu te oni odrađuju uslužnu djelatnost punjenja. Tu smo mi s njima u stalnom kontaktu i sve je uvijek odlično prošlo. Usporedno s punjenjem odvija se pakiranje ambalaže, lijepljenje naljepnica itd. i završno punjenje. Kada je sve napunjeno stavlja se u kutije koje su “šaržane“ tako da se zna iz koje su serije punjenja te se na vrhu kutije lijepi naljepnica kako se proizvodi ne bi mogli otvarati.

Koliko je uopće vremena, primjerice, potrebno za jedan šampon? Može li se to uopće izračunati?

Jako je teško izračunati. Kada se puni, puni se uvijek na veću količinu, recimo tisuću komada. To traje po nekoliko dana. Sve je relativno brzo, ali za pravi odgovor trebalo bi uračunati i vrijeme koje se potroši za nabavu sirovina i ambalaže.

Svojim stručnim znanjem pomažu vam i farmaceuti, a surađivali ste i s različitim laboratorijima i punionicama. Kome biste se posebno zahvalili na pomoći pri razvoju ovog projekta?

Tako je. Od početka nam je najviše pomogla farmaceutkinja Mirela Ilenić koja i sama ima vrhunsku kozmetiku Gesha i još tonu ostalih projekata i radionica. Ona je zapravo bila osoba zbog koje smo ušli u sve ovo. Također sada već neko vrijeme surađujemo sa punionicom lyra pharm te smo jako zadovoljni s međusobnom suradnjom. Bilo je tu i drugih ali ovo dvoje bi posebno istaknuo, pogotovo Mirelu.

Uz brojne pozitivne, dogodilo vam se i nekoliko negativnih reakcija. U čemu je bio problem?

Naravno, mislim da nema proizvoda koji ima samo pozitivne ocjene. Mislim da je najveći problem što ljudi očekuju čuda od proizvoda – pogotovo za kosu. Proizvod nije “lijek“ za ćelavost. Da je tome tako mi bi vjerojatno bili jedni od najbogatijih ljudi na svijetu s obzirom da se po nekim podatcima s time bori trećina populacije muškaraca. I kao što znate, nitko nije smislio “lijek“, a mnogi su pokušavali i dalje pokušavaju. Tko god to uspije, jako će mu se isplatiti. Proizvod kao takav pomaže u rastu i zaustavlja opadanja kose. Hoće li pomoći svakome? Neće. Isto kao što ni ista krema protiv prištića neće pomoći svakom licu. Mislim da se tu samo radi o malo iskrivljenoj perspektivi gdje smo se s nekim proizvodima navikli da je potrebno eksperimentirati, dok kod drugih mislimo da su ultimativno rješenje, ali to je normalno i ne brinemo se previše oko toga.

Nedavno ste lansirali i derma roller, uređaj koji se koristi za obnavljanje kože, uklanjanje ožiljaka, u borbi protiv akni ali i poticanju rasta dlaka. Planirate li uskoro širiti svoj asortiman proizvoda?

Tako je. Planiramo i baš za nekoliko mjeseci trebali bismo lansirati još dva proizvoda. Oba za kosu. Ako to dobro prođe, možda će ih biti i još do kraja godine.

Poduzetništvo definitivno nije za svakoga, no danas se čini da su svi poduzetnici – ili barem žele ostaviti takav dojam. Koje su najveće zamke poduzetništva?

Najveće zamke su te prednosti koje svatko vidi. Fleksibilno radno vrijeme, biti sam svoj gazda, mogućnost jako velike zarade i sve ono što se prikazuje od strane uspješnih poduzetnika. Naravno, to je jedan postotak ljudi koji se mjeri u promilima. Ali za većinu tu su puno bitnije stvari poput visokih financijskih tereta, pogotovo u Hrvatskoj, konstantno poskupljivanje praktički svega, pogotovo u koroni, borba s firmama koje su puno veće od vas te imaju neusporedivo veći budžet, neki mjeseci kada jednostavno ide lošije i slično.

Što biste poručili sebi da ste danas na samom početku?

Vjerojatno da nikad ni ne krenemo, haha. Šalim se. Mislim da bi najvažniji savjet bio konstantan rad na unaprjeđenju. Mislim da u poduzetništvu ili ideš naprijed ili nazad. Ne možeš stajati na mjestu. Čak i kada ti se čini da nemaš ništa što bi mogao poboljšati uvijek ima nešto. Malo bolji tekst na webu ili sami web, slike na društvenim mrežama ili marketinške aktivnosti. Uvijek možeš naći nešto na čemu ćeš raditi i mislim da je to nešto što je izrazito bitno, pogotovo u današnje vrijeme gdje se sve jako brzo mijenja.

FOTO: Carlo Kovačec

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 30.000 zaljubljenika u grad.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori