fbpx

Vlak slobode: Vlak hrvatskog naroda

Vlak slobode: Vlak hrvatskog naroda

Početkom kolovoza 1995. vojno-redarstvenom operacijom Oluja oslobođeni su Knin i središnja hrvatska područja, koja su četiri godine bila pod okupacijom pobunjenih Srba. Osim vojne i političke, taj je događaj imao i znatnu gospodarsku važnost za budućnost Hrvatske. S prekinutim prometnim vezama, zemlja je bila podijeljena na sjever i jug, što je zbog zaobilaznih putova poskupljivalo prijevoz robe i od 30% te tako nanosilo veliku štetu hrvatskom gospodarstvu. 

Dvadesetak dana poslije Oluje već je uspostavljena željeznička veza između Zagreba i Splita. Prva kompozicija, koja je ne bez razloga, nazvana Vlakom slobode, 26. kolovoza 1995. ponovno je povezala Hrvatsku i izazvala sljavljeničko oduševljenje na putu od Zagreba preko Karlovca, Gospića i Knina do Splita. 

Vlak je krenuo u 8.07 sati iz Zagreba, preko Knina do Splita. Prolazak vlaka izazvao je slavljeničko oduševljenje na putu od Zagreba preko Karlovca te Gospića i Knina do Splita. 

Na svim postajama predsjednik Tuđman je podsjećao na dane Domovinskog rata i Oluju, zagovarajući što brži povratak prognanika u svoje domove.

Osobito je svečan bio doček u Kninu na čijoj se tvrđavi od oslobođenja, 5. kolovoza, vijorio veliki hrvatski barjak.

U 18 sati i 11 minuta vlak je stigao u Split. Tisuće Splićana dočekalo je vlak na kolodvoru, a zatim predsjednika Tuđamana na Rivi. Njegov govor je bio često prekidan pljeskom i radosnim klicanjima radi slobodne Hrvatske, ali bolna rana je ostala – Vukovar i herojska Slavonija.

Tada je pokojni predsjednik zastao i pitao okupljeni narod:

“Što da vam još obećam?”

Vukovar, Vukovar!”, povikali su oduševljeni Splićani iz tisuća grla.

Izvori:

Klementina Katic

Klementina Katic

Zaljubljenica u Vintage, Fotografiju i Putovanja, koja se u slobodno vrijeme bavi kaligrafijom (Calligraphy) i citanjem.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *