fbpx

Zagrepčanin prijavio svoj koncept superautomobila na LEGO Ideas: Pomozimo mu da pobijedi

Zagrepčanin prijavio svoj koncept superautomobila na LEGO Ideas: Pomozimo mu da pobijedi

Zagrepčanin Vibor Cavor odlučio se prijaviti na projekt LEGO Ideas sa svojim konceptom zamišljenog superautomobila koji bi trebao postati Legov set, naravno, ako dobije dovoljno veliku podršku publike.

Godine 2008. učlanili ste se u tada novoosnovan, a i danas jedini hrvatski LEGO klub “Kockice” sa sjedištem u Zagrebu, s kojim je sudjelovao i na nekoliko izložaba u Hrvatskoj i zemljama Europe. Jeste li i tad slagali isključivo automobile ili Vas je zanimalo i nešo drugo?

Od mojih samih početaka i prvih susreta s kockicama kad sam imao valjda 6 godina slažem aute. Tu i tamo su bile mi interesantne neke zgrade, ali većinom je bila tematika vezana uz ono što se dečkima sviđa, dakle auti, borbena vozila i roboti. Nije se puno ni kasnije promijenilo s time da sam u zadnjih 20 godina zaokupiran automobilima primarno. Sreća je što smo u klubu imali i imamo članove koji su manje više se svi specijalizirali za određenu tematiku. Nekolicina slaže sve čega se sjete no najmanje se slažu automobili. Tako da mora postojati i jedan kao ja. 🙂

LEGO set Colide Sprint – concept supercar ideja je koju ste prijavili na natjecanju LEGO Ideas. Po čemu je ovaj automobil specifičan i od koliko se dijelova sastoji?

Automobil kojeg sam prijavio na LEGO IDEAS je zanimljiv po tome što mu se vrata otvaraju na specifičan način – prema nazad. Dakle klizna su putnička vrata čiji se stražnji dio prilikom otvaranja diže uvis i na taj način bi omogućio nesputan ulazak i izlazak koji je ionako teška stavka što se tiče sportskih hiper automobila. Tu je i sustav energetskih ćelija koje bi bile lakše za baratanje, a dugotrajne. U ovom modelu su smještene na prednjoj strani. Palo mi je na pamet da bi recimo u nekoj budućnosti postojale punionice u koje bi se jednostavno umetnule te ćelije, a iz punjača uzimale napunjene. Samim time se znatno skraćuje vrijeme potrebno da se napuni električni automobil. Još jedna originalna stavka je prtljažnik koji se može i skinuti u slučaju da se želi sam automobil olakšati zbog boljeg ubrzanja ili ako se želi motor izvaditi radi servisiranja. Naime postoji glavni otvor za motor, a kad se skine prtljažni modul, drugi set vrata omogućava potpuni pristup motoru.

Nisam, inače znanstvenik ili mehaničar, a meni su kockice idealan medij za izražavanje, odnosno materijaliziranje maštarija. Dakle ne znam bi li sva ova rješenja bila funkcionalna u stvarnosti, ali morao sam na neki način ostvariti ono što mi je bilo u glavi.

Jeste li se prije prijavljivali na slična natjecanja?

Već sam se prijavljivao na natječaj kojeg je LEGO IDEAS otvorio prije 2 godine u suradnji s VOLVOM. Zadatak je bio kreirati radno vozilo budućnosti. Nisam ostvorio niti jednu od prve 3 nagrade. To su osvojili modeli koji su zbilja bili impozantni i dosta originalni no moje rješenje je njima bilo dovoljno originalno da me uvrste u 10 najboljih. Tako da je moj model skupa s još 9 ostalih završio u Švedskoj u VOLVO muzeju.

Kako bi nečija ideja zaživjela kao komercijalni LEGO kit, potrebno je skupiti preko 10.000 glasova na stranicama LEGO Ideas. Na koji način naši građani mogu glasati i tako Vam pomoći na putu do pobjede? Koliko Vas još glasova dijeli od pobjede?

Inače LEGO IDEAS odjel ima redovne natječaje s nagradama, no primarni im je zadatak odabrati model koji uspije skupiti 10000 glasova i plasirati ga kao set. Tako se nadam da će i moj automobil uspjeti barem skupiti dovoljno glasova za početak. Nešto preko 3000 glasova se do sad skupilo tako da je još dugi put. Kada bi vaši čitatelji glasali u velikom broju i kada bi u relativno kratkom vremenu došao barem do 5000 bilo bi super. Kad se, dakle dođe do pola puta onda se rok za glasanje produžuje za još 180 dana tako da bi to uvelike pomoglo mom cilju. :))

Glasati se može tako da se otvori LEGO_IDEAS stranica i logira se (gornji desni kut). Sama prijava traje kratko, ne traže vas OIB i slično. Nakon toga se klikne na moj_model i klikne za glasanje.

U slučaju da prikupite 10.000 (u čemu će vam sigurno pomoći naši čitatelji) – koja je daljnja procedura?

Jednom kad se skupe potrebni glasovi, tim dizajnera i stručnjaka u LEGO grupi odlučuje koji model od recimo 10 koji su uspjeli skupiti glasove prolazi kao set. Tu ima više aspekata koji se moraju uzeti u obzir. Izgled, svakako no nije presudna stavka. Pošto i dalje je riječ o igrački model mora biti stabilan i funkcionalan. Dakle igrivost je isto ključni dio svega toga. No, daleko najbitnija stvar je dobra ideja. Platforma se zato i zove LEGO IDEAS. 

Kada ste počeli raditi na Colide Sprintu? Kako uopće teče jedan takav proces?

Proces izrade modela je dosta zahtjevan zbog svih ovih stavki navedenih. Tehnički realizirati ideju ju dosta zahtjevno, a osobno radim tako da napravim samo jednu stranu modela i to napola čvrsto tako da mogu lako mijenjati dijelove i konfiguraciju.

Na taj način kontroliram kako izgleda izvana, a s druge strane vidim što moram napraviti da učvrstim konstrukciju. Obično to radim s dijelovima koje imam. Boja nije u tom trenu bitna. Kad ta skica dostigne neku zadovoljavajuću razinu biraju se dijelovi u bojama koje preferiram za model. Slijedi nabavka i finaliziranje pritom promatrajući skicu.

Koliko sati dnevno provodite u izradi?

Konkretno za ovaj model mi je trebalo 4 mjeseca da ga napravim onako kako sam ga zamislio, a inače neko okvirno vrijeme bi bilo oko 2 sata na dan.

Još jedan naš pokušaj bila je LEGO Dioklecijanova palača. Zašto taj projekt nije ostvario cilj koji je trebao? 

Dioklecijanova palača nije skupila dovoljno glasova koliko sam informiran. To je strana platforma, dakle nije građevina koja je možda poznata većini stranaca ako se mene pita. Mislim da je i model bio dosta velik i nije bilo funkcionalnosti. Treba i veličinu uzeti u obzir jer IDEAS platforma ne podržava prevelike modele, mislim da su to i naveli u pravilima.

Barbara Grgić

Osnivačica projekta i glavna urednica portala "Beli Zagreb Grad". Svoju digitalnu karijeru započela je u području Social Media Managementa i Content Marketinga. Dobra duša Zagreba koja je okupila preko 20.000 zaljubljenika u grad.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *