fbpx

Zlatko Keser: Monografska izložba u Galeriji Klovićevi dvori

Zlatko Keser: Monografska izložba u Galeriji Klovićevi dvori

U Galeriji Klovićevi dvori, 10. rujna otvorena je monografska izložba Zlatka Kesera s ponajboljim djelima ovog umjetnika. Izložbu je otvorila kustosica Jasmina Bavoljak koja je u postavi izložbe osim djela koja su već poznata od 1974. godine izabrala i one nikad izlagane crteže manjih formata koji imaju svojstvo tekućine bistre rijeke, oni neprekidno teku, a izvor im je svaki prethodni crtež. Izložba se može razgledati do 31. listopada.

Iz Kataloga dijela: Crteži
Izvor: Izložba

Gotovo sve što Zlatka Kesera čini velikim umjetnikom, a njegovo slikarstvo vrhunskom umjetnošću, u današnjem svijetu umjetnosti se više ne podrazumijeva. Gledano iz pozicije današnjeg trenutka, Zlatko Keser doista se čini jednim od posljednjih svjedoka i zastupnika, nasljedovatelja koncepta umjetnosti koji je povijest umjetnosti odavno već proglasila mrtvim, ideje umjetnosti za koju nam se čini da više ne postoje ni epistemološke niti društvene pretpostavke. Jedna od vrijednosti koja se danas više nužno u umjetnosti ne podrazumijeva, a interpretativna je pretpostavka Keserova stvaralaštva, jest vrijednost autonomnoga umjetničkoga djela, odnosno postojanje djela kao relativno zatvorene, medijski specifične semiotičke formacije.

Dohvatila me starost u ustrajnom uvjeravanju da je slikarstvo na umoru; ili je mrtvo odavno. Može li biti da ljubav umire? Ona koja ima tisuću lica i tisuću mogućih pripovijesti. Slikarstvo govori svoje priče neprekidno, izmišljenim oblicima i bojama i postaje Šeherezada da bi preživjelo i osvojilo ljubavlju onoga koji može bdjeti i znatiželjno iščekivati nove sanjarije kroz tisuću i jednu noć.

Keser Zlatko iz pisma kustošici Jasmini, 27.11.2019.

Crtanje

Crtački opus Zlatka Kesera jednakopravan je slikarskom. Održao je niz izložbi isključivo posvećenih crtežu, za njega je također višestruko nagrađivan i taj je dio opusa. Na ovoj izložbi crtanje je zastupljeno kroz dva momenta; nekolicinom radova iz ciklusa koje umjetnik razvija kroz vrijeme, među kojima pažnju valja svratiti na do sada neizlagana, recentna djela iz posljednjih serija ciklusa Obzor melankolije. To su crteži velikih formata, u efektu slikarski, nastali za Kesera uobičajenom primjenom konvencionalnih i nekovencionalnih materijala, alata i postupaka: korištenjem grafitne olovke i pastela, ali i gletanjem, glačanjem, grebanjem, bušenjem i rezanjem. Papir je ovdje kao podloga, on je tijelo koje se daje, koje dopušta da se iskušavaju granice njegova bića, da ga se gužva i natapa, zarezuje i grebe.

Digitalni crteži i skulpture nastale za vrijeme izolacije

Djelovanje poretku unatoč i usprkos oduvijek je bio Keserov modus, prije kao i danas. U osnovi to je modus tragedije – tip pripovjednog zapleta gdje pojedinac djeluje u sukobu s društvom i njegovim normama, a u ime višega moralnog imperativa. Umjetnik se okladio na slikarstvo, in extremis; u vrijeme kada je ono bivati rezidualno u odnosu na neke nove oblike umjetničkih praksi koje su uzimale zamah, postavljajući nove kriterije avangardnoga, odlučio mu je posvetiti svu svoju svoju životnu i radnu energiju te široko znanje. Zbog toga, u vrijeme izolacije, umjetnik je stvorio skuplture i digitalne crteže koji su se našli u postavi monografske izložbe.

Sva su vremena teška i ne treba se zavaravati da je neko vrijeme bilo bolje od ovog kojeg sad živimo. Bila su kriva i lažna. Jedino pravo vrijeme koje postoji je ono unutar čovjeka; njegove samoće, njegovih emocija i njegova rada.

Zlatko Keser
Anđela Knez

Anđela Knez

Magistra geografije i članica europske mreže mladih geografa (EGEA). Volim geografiju, ples, kulturu, povijest i urbanizam grada. Slobodno vrijeme koristim za brojne volonterske aktivnosti, istraživanje grada Zagreba te igru i šetnju sa psom.

POVEZANI TEKSTOVI

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *